Har jeg mus eller sådan noget?

Hej det sidste par dage især sent om aftenen eller sent om natten (vågnet af det).

Så synes jeg at jeg kan høre sådan en lyd fuldstændig som har jeg var ung og havde hamster eller marsvin der gnavede i en gulerod.

Lyden lader til at komme fra et sted i mit køkken af, men så snart jeg nærmer mig ophører lyden?

Og når jeg kigger i skabene i dagslys kan jeg ingen tegn se på noget galt. (ikke engang efterladenskaber eller lign).

Kan de være inde i selv soklen på køkkenet, eller i væggen eller sådan noget ? Og i så fald hvordan faen er de havnet der ?

Skal siges jeg bor på 2. sal, så de kan jo ikke bare lige være vadet ind af døren i så fald ;)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de kan sagtens være inde bag dine sokker. De kan jo komme ind af bittesmå revner/huller.

Du har ikke mulighed for at pille et skab ud, så du kan kigge ned i skolen? 

Mvh. Christian M
 

Hej,

nej det er vist limet fast det hele.

Men jeg ved godt mus kan komme ind af bitte små revner eller /sprækker, men nu er det oppe på anden sal, og der er inden revner eller sprækker!

Så kan dan være hoppet op af trappen med mig uden jeg så den, og smuttet med ind i gennem døren? Der virker bare også usandsynligt for jeg har nu været i karantæne i 20 dage (pag korona) så jeg har ikke engang åbnet min dør for at hente post eller noget andet.

Der står godt nok en notits i opgangen om at man altid skal "anmelde rotter" men det ligner en som har hængt der siden 80 erne og jeg har aldrig ( på 5 år set hverken mus eller rotter her.

Men Men HVIS det nu var mus ELLER rotter . burde så ikke efterlade spor i form af fækalier? Ja de kan jo lige så god være inde køkken-soklen/væggen så ;/ .

Men hvad kan man så - ryge dem ud/ihjel - men så ligger de jo også bare og rådner = fæl stank.... ?

Det kan sagtens være mus, og det kan være svært at se sporene efter dem uden af afmonterer alle nagelfaste genstande.

Har du mulighed for at fjerne opvaskemaskine, køleskab eller paneler uden at afmonterer hjemmet totalt kan du sandsynligvis få syn for sagen.

Mus kan kravle lodret op at en ru mur til mindst første sals højde - det har jeg flere gange set med egne øjne. Det foregår fortrinsvis lige før daggry inden resten af huset vågner - bortset fra inspektøren der døgnet rundt kan høre en flue slå en prut mindst syv kirkesogne borte.  

Du kan også forsøge at lokke dem frem med rosiner i fælder. Brug mindst 10 -15 stk. strategisk fordelt i hele lejligheden indtil du har fornemmelsen af hvor bæsterne huserer. Min erfaring er, at rosiner i fælderne er Numero Uno.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ok helt klasssl. Tak for svaret.

Var eførste gange jeg har foret så "højt" - 2, sal ,men der kan sagtens klare de trapper eller hvad ?

Tror god jeg kun har EN... fuckicing cary at åbne minde affaldsbehodler om morgenene gggg,,, Om der lige pluseligstpr en rotte og skriger en i hovedet GGG

Men som sagt jeg kun har om natten dex hørt sådan en gnavelyd - og når jeg så går hen for at høre hvor den præcistkomme fra så stopper en ? Gør mus typisk det? Og hvis der er en mus hvad skal jeg så gøre nemmest. Vil nødigsigt have pillet hellet kæokkendet ned bare for at finde en mus. Hvis det er DER den der.

Men den kan også være i SELVE væggen? OG spise Cips eller hvad? Dør den den så ikke ret hurttigt ?
Vi må håbe at der er noget asbest i muren som den kan æde. Spøg til side
Hvis der ikke er huller op i bunden af dine skabe eller skuffe elementer, så kan den ikke komme i dem. Men ved vaskeskab er der typisk lidt mere plads f.eks. op ved afløbsrør. Så i bunden af det skab kan du strø et ganske lille lag mel, så vil du klart og tydelig kunne se fodspor hvis kræet kommer der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Så har vi også fået mus på loftværelserne (som ikke bruges mere) Ja vi har da sommetider kunnet høre dem når de gnavede eller trippede over gulvet. Hvad lever mus i grunden af på et loft hvor der absolut ikke er fugls føde - det fandt jeg så ud af i dag. Jeg så en mus i færd med at klatre op af et nåletræ, hvis grene ragede hen over garagetaget, som er sammenbygget med huset, på den måde kom de til og fra loftvær. Nu er nåletræet stammet op så den adgangsvej er spærret af - 4 musesmækfælder blev ladet med ketchup (det er noget mus er vilde med) 11 mus blev det til i eftermiddags.. og nu er der ro.   
Frank Chr. skrev den 16-02-2022 19:31:29

Så har vi også fået mus på loftværelserne (som ikke bruges mere) Ja vi har da sommetider kunnet høre dem når de gnavede eller trippede over gulvet. Hvad lever mus i grunden af på et loft hvor der absolut ikke er fugls føde - det fandt jeg så ud af i dag. Jeg så en mus i færd med at klatre op af et nåletræ, hvis grene ragede hen over garagetaget, som er sammenbygget med huset, på den måde kom de til og fra loftvær. Nu er nåletræet stammet op så den adgangsvej er spærret af - 4 musesmækfælder blev ladet med ketchup (det er noget mus er vilde med) 11 mus blev det til i eftermiddags.. og nu er der ro.   

 Ketchup? Det var alligevel genialt. Så kan de ik bare liste maden af fælden og spise det andet sted 


Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 16-02-2022 20:05:14

Frank Chr. skrev den 16-02-2022 19:31:29

Så har vi også fået mus på loftværelserne (som ikke bruges mere) Ja vi har da sommetider kunnet høre dem når de gnavede eller trippede over gulvet. Hvad lever mus i grunden af på et loft hvor der absolut ikke er fugls føde - det fandt jeg så ud af i dag. Jeg så en mus i færd med at klatre op af et nåletræ, hvis grene ragede hen over garagetaget, som er sammenbygget med huset, på den måde kom de til og fra loftvær. Nu er nåletræet stammet op så den adgangsvej er spærret af - 4 musesmækfælder blev ladet med ketchup (det er noget mus er vilde med) 11 mus blev det til i eftermiddags.. og nu er der ro.   

 Ketchup? Det var alligevel genialt. Så kan de ik bare liste maden af fælden og spise det andet sted 

 Ja det var et trick min læremester lærte mig i sin tid, det kan være uhyre svært at få mus i smækfælder hvis de i forvejen har uanede adgang til foder, fx. i opdræt af fugle hvor mus kan være en stor plage. 

..man skal aldrig sige aldrig (selv om jeg snuppede 2 voksne og 9 museunger i går, så hørtes der mus igen i nat). En 1/2 time efter at smækfælderne var ladet med ketchup var der gevinst igen i to af fælderne. 
Det ligner også den lidt dyrer hotdog ketchup, og ikke helt almindelig tomat ketchup   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis