lave en træterrasse. Hvilken træsort?

Jeg skal vælge træ til min 50 kvm træterrasse.

Jeg har kigget på mange forskellige hårdtræ versioner i bauhaus og andre standard bygge markeder.

Men så faldt jeg over denne som en tømrer anbefalede mig

https://www.bygma.dk/byggematerialer/tra/terrassebradder/tra/bygma-terrassebradder-bangkirai-kd---21x145mm100p200102114550244/

Har nogen erfaring med en træsort?

Eller hvad er jeres erfaring med træterrasser?


Katmus
Jeg skal vælge træ til min 50 kvm træterrasse.... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er helt klart til Ipe (bortset fra prisen) Jeg har brugt den til en altan og et sæt have møbler, både altan og have møbler i kombi med galvaniseret stål. Alt er er nu omkring 15 år og det eneste vedligehold jeg laver er at vaske det ned hvert forår for alger osv... Og jeg er vild med den sølv agtige farve det får hen over årene... Eftersom jeg solgte mit tidligere hus for nogle år siden og efterfølgende har købt et andet, så venter der et byggeri af en ny altan.. og det bliver helt sikkert i galvaniseret stål, Ipe planler og for at få læ på altanen bliver det ned et glas værn denne gang.

Ipe er ikke billigt, men ikke meget dyrere end Bankirei

MVH Njord
Vi har 90 kvm træterrasse på 10. År i alm fyr. Det er flot gråt, som vi ønsker, uden der skal udskiftes dele foreløbigt. Jeg kører over med rensemiddel de grønne steder hvert år og olierer hvert 3.-4. År efter behov. klar olie med ganske lidt grønt i fir solfilter. Bare så lækkert. Den kostede i materialer under 15.000

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis