Hul til Indmuringsdåse

Hej alle LDS’ere!
Vi skal have lavet en masse stikkontakter i vores gamle lejlighed. Der er betonvægge over det hele. For at spare lidt på regningen til elektrikeren, har vi talt om at lave hullerne til indmuringsdåserne selv. Hvilke dimensioner skal hullet have? Hvis vi fx tager udgangspunkt i en LK Fuga Air 2 moduls dåse der er 50mm bred, 100 mm høj og 49 mm dyb.

på forhånd tak!  

Mvh Camilla
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det helt optimale er at lave hullet så det er 50mm bredt, 100mm højt og 49mm dybt ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Så bare en enkelt cm ekstra i bredden og en ekstra cm længere end længden? Dybden skal vel bare være så det passer? 😊 og tak for svar!


Mvh Camilla
Lidt dybere så der er plads til at smide lidt mørtel ind når de skal mures fast.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Når det nu er i faste betonvægge ville jeg skære hullet nøjagtig ud og sætte dåsen fast med en setlim/montage lim.
Og selvom hullet ikke bliver helt nøjagtigt er dåsen væsentligt nemmere at styre på plads med lim end at stå og sømme/skrue og pløre rundt med mørtel.
Eneste der er vigtigt er at dåsen er støttet langs siderne når man er færdig, i et nøjagtigt udskåret hul er lim rigeligt fint til det.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Man kan sagtens mure den fast med mørtel, uden skruer og søm Og uden at pløre rundt   . Skal det hærde lidt hurtigt så er model gips god.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis