1,5 eller 2,5 kvadrat Frederoxx 778 7100 03-04-2020 16:31 Hej. Jeg skal have strøm ud i værkstedet. Er der nogen idé i at trække 2,5 kvadrat? Vil man kunne få brug for det. Eller er det normalt blot at trække 1.5 Prisforskellen er ligegyldig i dette tilfælde. Tak Vh. 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
PinkHenrik 6110 6300 03-04-2020 16:34 Det kommer jo helt an på hvad du har af maskiner(forbrug) samt grupper til rådighed...Det er lidt ligesom at spørge: Skal jeg købe en bil med 8 cylindre eller er 4 nok ? Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Natur 1576 03-04-2020 16:53 Stiller man sig allerede det spørgsmål inden- så tænk.. "Gå aldrig ned på udstyret" Svar til @Pink..Kan man få biler med kun 4 cylindre? Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
mfrost 3258 9400 03-04-2020 17:06 Nu kommer du med meget begrænsede oplysninger omkring din installation, fremføringsveje længde på kablet, forvente max forbrug hvor meget er kablet forsikring med i tavlen, og uden disse er det på ingen måde muligt at kunne dimensionere sig frem til den rette kvadrat iflg. Dimensionerings vejledningen i ds60364 som man skal følge når der dimensioneres i dag. Men som udgangspunkt tænker jeg ikke at du kommer ned i nærheden af 1,5 mm2 så tag endelig som min. Et 2,5 mm2.
Frederoxx Trådstarter 778 7100 03-04-2020 17:24 Tak for svar.Ja min tanke var jo om man ikke lige så godt kan trække et 2,5 kvadrat?Kablet bliver ca 30 meter langt.Nu skrev jeg værkstedet, men det er ligeså meget et isoleret skur med et lille værksted.Der skal stå en fryser. En lille radiator. LED lamper i loft.Og så skal der bare arbejdes med træværktøj som en kap geringssav eller en rundsav.Ikke store maskiner. Endnu ihvertfald.Og jeg tænker der bliver sat en ny gruppe på tavlen i huset hvor kablet bliver trukket fra. Vh.
AKjeldsen 379 9280 03-04-2020 18:20 Træk endelig 5G2,5. Så kan du nu eller på sigt etablere et kraft-stik hvis behovet skulle opstå engang.