El-tavle induktion

Overvejer at opgradere vores defekte keramiske komfur til et induktions. Men jeg er i tvivl om vi kan køre det med vores nuværende installationer
Hvis ikke. Hvad vil det koste at få en på forhånd tak 👍😊

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
umiddelbart ja, men det kommer jo lidt an på hvad du ellers har på den gruppe, hvor meget strøm trækker din nuværende  og hvad trækker den nye ???

Som jeg har forstået det trækker induktionen 400v
når det er 400v så er det spændingen iemllem 2 faser man måler så hvis der løber 3 x 230 frem så er der mulighewd for 230 og 400 v

og jeg kan se at du har 3x16 så i du har faktisk 3 x 16 x 230 11040 watt til rådighed ved kontinuerlig belastning... og tro mig det er godt nok meget for en induktionsplade..... eller alt andet køkkengrej 
Annonce
Pt kan jeg se at vi har komfure, køle/frys, vaskemaskine og kummefryser på de 3x16

burde ikke været noget problem enkelte, der er noget der hedder samtidighedsfaktor, altså hvor meget der kører samtidig, og her kan man sige at det nok ikke er ofte at både vaskemaskine og induktion kører samtidig, ud over det bruger en vaskemaskine jo langt fra max atrøm ele tiden det er jo kun når den varmer vandet op derudover er det begrænset så jeg kan ikke umiddelbart se npogle problemer i at skifte ud til en induktionskogeplade. 
Jamen, tak for gode svar Mfrost👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis