Oppudsning af fundament

Hejsa, vi har købt det her gamle hus fra 1946 for et års tid siden og vi fjernede nogle fliser og noget af jorden langs huset for nyligt. Vi opdagede så at fundamentet så sådan her ud under jordens overflade. er det noget vi skal bekymre os om? og hvis jeg skal reparere det hvordan skal jeg så gribe det an?

Håber virkeligt at der er nogen herinde der kan komme med nogle gode råd, for jeg er stadig igang med at lære hvordan jeg vedligeholder vores hus :)

Mvh.
Tonni Tingholm

Anything that can go wrong will go wrong.
Hejsa, vi har købt det her gamle hus fra 1946 for... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Altså mørtel kan nok godt være den samme over og under men for et ordentligt resultat er malingen nød til at være forskellig. Under jorden vil du gerne forhindre fugt fra jorden i at trænge ind mens over jorden vil du gerne have fugten kan slippe ud.

Og ja det er lidt besværligt men det gælder med det meste håndværk at der findes hurtige metoder som tilgengæld giver knap så holdbare resultater også findes der de rigtige metoder som tilgengæld er mere besværlige 

Ask
askholme skrev den 12-04-2020 19:01:16

Altså mørtel kan nok godt være den samme over og under men for et ordentligt resultat er malingen nød til at være forskellig. Under jorden vil du gerne forhindre fugt fra jorden i at trænge ind mens over jorden vil du gerne have fugten kan slippe ud.

Og ja det er lidt besværligt men det gælder med det meste håndværk at der findes hurtige metoder som tilgengæld giver knap så holdbare resultater også findes der de rigtige metoder som tilgengæld er mere besværlige

 Ok takker - hvilke mørtel skal j så bruge ?

Du kan pudse det op i cement mørtel altså sand og cement i 3:1 eller alternativt normal pudsemørtel med en del cement i måske 9:1. Under jorden vil cement mørtel klart være bedst men begge dele går nok an 

Ask
askholme skrev den 14-04-2020 18:48:41

Du kan pudse det op i cement mørtel altså sand og cement i 3:1 eller alternativt normal pudsemørtel med en del cement i måske 9:1. Under jorden vil cement mørtel klart være bedst men begge dele går nok an

 Ok så ingen diffusionåbent special mørtel ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også