Hej alle
Jeg er ny her - og generelt med GDS! Alligevel har jeg kastet mig ud i at istandsætte et hus, jeg vil leje ud.
Jeg er allerede kommet langt, men ét problem driller mig. Jeg har (amatøragtigt ) fået sat gips op i et værelse på 1. sal, hvor skunkvæggene er blevet flyttet ud og der er efterisoleret. Det har resulteret i at der er noget variation i gulvene: Det eksisterende trægulv på 32 mm tykkelse og i de gamle skunke på nærmere 20 mm. Vi havde oprindeligt satset på at lægge et laminatgulv på (efter at have udlignet højdeforskellen), men det eksisterende trægulv i værelset er simpelt hen for ujævnt!
Jeg er lidt rådvild, for hvad er den simpleste løsning - der helst ikke bliver for dyr?
1) Læg nye massive trægulve i gl. skunk og få høvlet det eksisterende gulv. Så beholder vi bare trægulvet - men der skal også høvles/slibes i gennemgangsværelset og gangen (her skulle der også have været laminatgulv).
2) Bræk gulvene op, lav understøtning (der er ca. 90 cm cc mellem bjælkerne under gulvet) og læg gulvspånplade på. Og så underlag+laminat. Det skal så også gøres i gennemgangsværelset + gangen.
3) Bræk gulvene op, læg støbebrædder eller andet med lign. tykkelse og brug som undergulv til underlag + laminat - hvis brædderne er over 20 mm tykke er 90 cm cc mellem bjælkerne OK?
4) Noget helt 4.?
Jeg har vedhæftet nogle billeder af værelset. Jeg håber, I kan se, hvad der er hvad.
På forhånd tak!