Problem med Hansgrohe Cento XL armatur

Hej LDS

I går aftes skulle jeg lige have et glas vand inden jeg gik i seng. Jeg åbnede helt op for hanen, op forbi "klikket" for sparefunktionen, men da jeg så skulle lukke igen var der ligesom lidt modstand på, og jeg rykkede hele hanen inden jeg fik lukket for vandet. Naturligvis skulle jeg så lige tænde for vandet igen for at opdage problemet en gang mere, men nu kom der så næsten ikke noget vand ud. Her til morgen har jeg fået pillet grebet af, men jeg kan simpelthen ikke se hvad problemet er. Umiddelbart er alt funktionelt, også "klikket" - der kommer bare stadig ikke ret meget vand ud.

Nu når dette er sket, så kommer jeg så også til at tænke på om der har været et problem i et stykke tid. Jeg har haft en fornemmelse af at vandtrykket har været lavere på dette armatur i en periode, men da alle andre armaturer i huset har fungeret som normalt, har jeg bare tænkt at det er noget jeg forestillede mig - det er jeg så ikke så sikker på længere.

Er der nogen der har prøvet noget lignende, eller har et forslag til hvad jeg kan gøre?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at skru slangerne af nede ved tilslutningshanerne en af gangen og åben så for vandet modsat den slange du har afmonteret på batteriet, så skyller du baglæns. Husk en spand under slangen. 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tak for forslag.

Jeg nåede aldrig så langt. Når jeg nu havde brusehovedet demonteret, så stillede jeg det lige i en gang eddike, på trods af at der ikke var noget synligt kalk. Da jeg satte det på igen for at prøve dit forslag, så virkede det som det skulle, med mere tryk end før. Brusehovedet er altså åbenbart meget sårbart over for kalk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis