Parallelforbundne stikkontakter

Hej 😊

hurtigt spÞrgsmÄl.
Hvis jeg har en “kĂŠde” af parallelforbundne stikkontakter i min garage, mĂ„ jeg sĂ„ trĂŠkke et kabel til en ny kontakt fra en kontakt midt i “kĂŠden”?
Grunden er at jeg er ved at lave nye lofter, og skal have en stikkontakt sat op ved portĂ„bneren, og det ville vĂŠre nemmest at trĂŠkke et kabel fra den nĂŠrmeste stikkontakt, fremfor den sidste i “kĂŠden”.

jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne gĂžre det, men mĂ„ske der er nogen som er klogere end mig 😅

Rasmus

5 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der ikke noget i vejen for. Rent bortset fra at det er autorisations krĂŠvende.
Man undgÄr det normalt fordi der kun er plads til 2 lednings ender i hver stikkontrakt. Men det er ok at samle ledninger i dÄse bag stikkontakt med samlemuffer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja ok regler er det samme men som jeg husker det er de meget svÊre at fÄ 3 lednings ender monteret i pÄ en ordentlig mÄde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kunne jo ogsÄ slÞjfe mellem 2 eksisterende stikkontakter, sÄledes at du tilslutter din stikkontakt pÄ samme mÄde som de eksisterende.
KĂžb nu nogle ordentligt stikkontakter. De billige fra f.eks. J&F lyser langt vĂŠk af selvgjort arbejde.

SĂžren O
Kablerne er trukket i muren, sĂ„ jeg vil helst nĂžjes med et enkelt kabel op af muren, istedet for en frem og tilbage, hvis det giver mening 😊
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis