Byt bærende væg med let muligt? (tegning)

Hej

Jeg tænkte at spørge herinde. Måske er der nogle der har en god ide, da jeg selv er på herrens mark.

Jeg har et 1 1/2 plans hus med kælder. Væggen som løber fra den ene ende til den anden 14 meter er opført i gasbeton fra kælder og op til loftrummet. Den transmittere alt lyd i sig. Man kan i kælderen høre hvad der bliver sagt på 1. Salen.

Det er jo desværre ikke muligt at fjerne 14 meter væg i 3 plan og bygge op i mursten som nok havde været at foretrække.

Min tanke går på at hvis jeg kan erstatte muren i stueetagen vil støjen blive adskilt fra de tre etager. Men hvordan? Kan man rive muren ned og ligge nogle limtræsbjælker op og så bygge en let væg op. Eller kan rive muren ned og bygge op i mursten? Eller kan man evt nøjes med at fjerne et par rækker gasbeton blokke under etageadskillelsen og erstatte dem med mursten? Hvad er den bedste løsning og hvad kan lade sig gøre 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et anerkendt problem, at porebeton kan skabe forudsætninger for flanketransmission - som sikkert er dit problem - modsat direkte lydtransmission.

Der findes forskellige løsninger - væg- og loftisolering, separering af bjælkelag fra væg etc. Det er klart noget du bør involvere akustikkonsulenter omkring inden du går igang.

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis