Algerens af Eternittag fra 1972

Mit eternittag fra 1972 (asbestholdigt) er godt fyldt med mos.
Ud fra det jeg kan læse mig til så skal jeg ikke investere i at få det renset professionelt og malet, da det kun har kosmetisk effekt.
Jeg vil dog gerne algerense det ad nogle omgange for at kunne holde det mere rent.
Er der i den kontekst noget galt med at jeg eksempelvis behandler det med dette produkt Nilfisk algerens som bliver sprøjtet på fra jorden? Først og fremmest af hensyn til asbest, dernæst til om det vil have ønsket effekt (som er at fjerne belægninger)

Er der andre anbefalinger tager jeg meget gerne imod.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Algefjerne skal nok få bugt med det værste, men er det meget angreben går der nogen til, inden moset slipper, og måske kræver det flere behandlinger.
Mest effektivt hvis man fejer med en stiv kost, når mosset er dødt, men det går jo nok ikke ?
Om så det mos der bliver frigjort er asbestholdig er jo en mulighed ?

Vi prøver igen, i morgen --
Nej stiv kost går ikke umiddelbart. Umiddelbart kan jeg læse mig til at algerens skulle være tilladt, men ved ikke om der kan være en udfordring omkring asbestholdigt mos som du nævner? 
Asbest er inde i plader, og frigøres hvis der opstår støv. Det kan være ved savning eller f.eks. ved at plader knækker. Mos dør efterhånden af algerens, og falder af, men det har ikke rødder ind i selve materialet, så det behøver du ikke at bekymre dig om.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar, vi får det algebehandlet :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også