Tvivl om træsort

Hej.
Jeg har under mit gulvtæppe fundet et gammelt lakeret lamelgulv. Men jeg kan umiddelbart ikke tyde træsorten.
Har nogle en ide om hvad det er??


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er eg. Og ret nydeligt efter min mening. 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Gør det du er i gang  med og så en gang lak på.. men skal du have ret  mange m2 så ville jeg nok leje en prof gulvsliber det er langt hurtigere... silkert også mere effektivt, og så går det ikke ud over knæene. 
Umiddelbart ser gulvet ikke ret slidt ud. Det er nok kun lakken der er medtaget af gulvtæppet, så en gulvafslibning er nok lige i overkanten.

Er arealet overkommeligt vil en kraftig eksendersliber klare jobbet på et par timer. Eksendersliberen har desuden den fordel, at den ikke efterlader tydelige spor, som er risikoen ved en kraftigere gulvafsliber der ses ved en efterfølgende lakering.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du skal passe på med båndpudseren, det kan nemt give et dårligt resultat.
Nu er du jo begyndt at slibe ned, er der jo lige som ikke nogen vej tilbage.
Hør på en pris hos en professionel gulvmand, så får du et perfekt resultat.

Excentersliberen kan nu udmærket lave slibespor, især hvis der vælges for groft slibepapir.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Det er desværre ikke alle professionelle gulvmænd der er lige omhyggelige.  

Men skal være grov uopmærksom hvis man laver synlige spor efter en eksendersliber.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Man skal bare huske at starte og stoppe excentersliberen på fladen.
Mange laver den fejl at starte den i luften og så sætte den ned på fladen, og så er det den lynhurtigt laver mærker. Og det samme kan ske når man stopper.
Når man sliber er det vigtigt at køre i rolige bevægelser og lade maskinen arbejde, ellers kan man risikere at man får tiltet maskinen lidt og så kan den igen lave mærker.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis