Kan man slibe flydespartel?

Hej alle,

Jeg har lagt et nyt gulv i flydespartel (LIP220) ovenpå mit eksisterende (men smuldrende) betongulv i min garage. Af en eller anden grund er det ikke blevet helt plant. Jeg har nok været for langsom til at blande ny flydespartel - selvom jeg virkelig forsøgte at være hurtig.

Det er dog hvad det er. Og det virker solidt. Men spørgsmålet er nu: Kan jeg slibe på det, så det bliver mere plant? Og hvis ja - med hvad? En diamantskive på en vinkelsliber? En simpel excentersliber? Gode råd er meget velkomne (og ja, jeg er total nybegynder)

Pft

Peter
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er helt med på, at flydespartel ikke bliver plant ved blot at hælde det ud, men skal fordeles og rettes af, inden tørring?

Hvor meget drejer det sig om? Er det et større stykke, eller blot små steder der er forhøjninger? 

Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 02-04-2020 15:34:57

Du er helt med på, at flydespartel ikke bliver plant ved blot at hælde det ud, men skal fordeles og rettes af, inden tørring?

Hvor meget drejer det sig om? Er det et større stykke, eller blot små steder der er forhøjninger?

 Yes - gjorde det også - med en tandspartel. Det drejer sig om flere steder - hvor det ligesom var nået at tørre, og så røg det nye ovenpå. Og der er flere steder som sådan. Kan jeg blot slibe det ned?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, men jo længere du lader det hærde, jo mere besværligt bliver det.

Billedet er et fiberforstærket flydespartel gulv som jeg sleb helt plant med en alm. gulvsliber.

Henrik19 skrev den 02-04-2020 17:16:40

Ja, men jo længere du lader det hærde, jo mere besværligt bliver det.

Billedet er et fiberforstærket flydespartel gulv som jeg sleb helt plant med en alm. gulvsliber.