Pudse indervæg

Hej,
Jeg har en mur der ser sådan ud, i garagen:

Det er ikke ligefrem kønt, så der skal gøres noget.
Jeg tænker at banke alt det løse væk, og derefter pudse op med en blanding af cement og bakkemørtel for at få det sådan rimeligt jævnt.
Hvad skal jeg bruge som slutlag? Det skal gerne være hvidt (eller hvidligt) når jeg er færdig.

Derudover skal det være diffusionsåbent (det er en enkeltlags ydervæg med facadeisolering).
Det er i et vaskerum, så det skal helst kunne tåle lidt vandstænk.

På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som du selv skriver, så bakkemørtel og lidt cement 12 : 1 . Der er en revne så der er måske lidt løs puds men ellers ser det sundt og godt ud.
Efter denne grovpuds kan du bruge vandskurings mørtel som også kalde filsnings mørtel. Det trækkes på i tyndt lag og køres over med pudsebræt med skumgummi på filsebræt. Så bliver det meget lys uden yderligere behandling.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret! Det lyder jo som noget der er til at have med at gøre, og som kan købes hos de fleste byggemarkeder :)
Hvor lang tid skal laget med bakkemørtel tørre før jeg kan filse? Er næste dag fint nok, eller skal der længere tids tørring til?
Næste dag er ok. men skal der maling på skal du vente noget mere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Super, tak for hjælpen! Der er bestilt i Bauhaus, så påsken kan bruges på lidt fornuftigt i disse Corona-tider :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også