Hvad er det her? mariesen 25 2100 02-04-2020 12:06 Hej, jeg var ude at grave bede op i weekenden og pludselig fik skovlen fat i noget mursten/cement/beton, som løsnede sig. Jeg samlede det op og bagved kom noget til syne, som jeg ikke ved hvad er? Hvad skal jeg gøre med hullet? 9 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
karl smart 2276 2600/2700 02-04-2020 12:16 Et fundament der ikke har det godt ................ Mvh S.H. Tillid er godt men kontrol er bedre.......
S. Fabrin 19658 4400 02-04-2020 12:17 Det er svært at se om det er en rist eller noget sokkelisolering. Hvis huset er med krybekælder, kan det være en udluftningsrist. fase
mariesen Trådstarter 25 2100 02-04-2020 12:25 Der er ikke krybekælder og der er ikke hul indtil som ventilation. Annonce
S. Fabrin 19658 4400 02-04-2020 12:29 På billedet ligner det sokkelisolering, som du ikke skal gøre noget ved ud over at rense det blottede område af og reparere det pudslag, du har fjernet. fase
Frank Chr. 4341 02-04-2020 12:33 Tænker det er en fusker der i en snæver vending i mangel af bedre har brugt "det" som jernarmering ved repr. af sokkel.
karl smart 2276 2600/2700 02-04-2020 12:34 Det er en udluftningsrist , der må være flere rundt omkring huset , de må ikke dækkes til da gulvet ellers vil rådne nedefra , men funfamentet ser ikke godt ud , noget foviret , få noget fagligt hjælp her .hjæ Mvh S.H. Tillid er godt men kontrol er bedre.......
TRRA 1291 2770 02-04-2020 12:40 Nej. Fabrin har ret. Det fejler ikke noget. Det er grundmursplade som sættes uden på sokkelisoleringen. Den må ikke exponeres for sollys. K2 i mit eget hus Mvh Troels