Maling af klinkegulv i kælder

Hej med jer

Vi har et mørkt klinkegulv i kælderen, som vi gerne vil male for at få noget mere lys. Men kan man det og hvilken type maling bør vi bruge? Vi vil gerne beholde konturerne af klinkerne, så det ikke bare bliver et helt glat gulv. Som I kan se på billedet er der noget (salt?)optræk fra jorden under gulvet. Vi har ikke dræn om huset og kælderen er lidt fugtig. Dog har vi installeret en varmegenvindings-ventilatordims, som hjælper meget på det. Væggene er selvfølgelig malet med diffisionåben maling. Men det tænker jeg ikke er holdbart nok til gulv, vel?

Jeg ser frem til jeres svar, og på forhånd tak,
Fie

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få vandbaseret epoxymaling, der er til for amatører, at bruge. Det skal grundes med dertil hørende. Kig ind på Malgodt.dk du får rabat gennem lav-det-selv

 

Vi har malet vores med epoxy med et rigtig godt resultat til følge.
Men jeg tror desværre, at du vil få problemer med vedhæftningen, når du har opstigende fugt og saltudtræk, som man kan se på billedet.
Tror du er bedre tjent med at lægge nye klinker direkte på de gamle. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Køb en hagmans epoxy maling hos fx malgodt. Deres gulvmaling er lavet specifikt til gulve med direkte jord-kontakt under betonen (altså med opstigende fugt).
Hagmans har også en 1-komponent gulvmaling hvis man ikke har lyst til at kæmpe med epoxy. Den har jeg selv brugt på mit kældergulv, men efterfølgende fortrudt for holdbarheden er ikke i nærheden af en epoxy maling.

Da jeg lavede mit gulv startede jeg med at købe den mindste bøtte maling med den valgte farve og malede en test på krydsfinerplade jeg lagde ned på gulvet. Man skal nemlig helst have farven op på et ret stort areal i det rigtige lys før man kan vurdere om den er god til ens gulv. Derefter bestilte jeg den fulde mængde maling da jeg så at sige var sikker på farven.

Mit gulv er iøvrigt i en okkergul, der giver rigtig en lækker lys følelse i kælderen uden at det går helt amok . Farvekoden er NCS S 2040-Y20R.

Ask
Fie, hvordan gik det med dit kældergulv? Jeg skal i gang med samme projekt og er nysgerrig   

AskH, kan du lokkes til at vise et billede af dit gulv med den okkergule farve? Det lyder flot, men jeg har nok lidt svært ved at forestille mig hvordan det ser ud i praksis.

Mvh. AllanE
Hverken lyset i kælderen eller mit kamera er særlig godt til billeder. Men har forsøgt her.

Udtrykket er lidt mere lyst i praksis 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også