Hvilken mørtel til huller i fugtig kældervæg?

Hej venner

Jeg skal til at renovere min kælder som har usolerede ydremure. De er ikke meget fugtige (der er lagt dræn om), men nok til at malingen skaller flere steder.

Jeg påtænker at opsætte SkamoWall plader på alle væggene, men inden da har jeg nogle store huller fra tidligere oliefyr, der skal fyldes (ø = 15 cm).

Er det ligemeget hvilken mørtel jeg bruger, når jeg gerne vil sætte SkamoWall plader på bagefter? Er noget mørtel bedre end andet til at undgå fugtskader?

Mvh Kenneth
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bakkemørtel + cement blandet ca 1:10 - i kælder skal mørtel være så grovkornet som muligt aht maksimal diffusion.

Og hvis det er plastmaling på dine vægge skal du fjerne det - det er absolut uegnet i en kælder.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det bedste er at bruge en mørtel der passer til den eksisterende væg.
Hvis dit hus er ældre end omrking 1950 så bør du bruge hydraulisk kalkmørtel til den slags.
Givet at hullerne er ret store kunne beton lavet på hydraulisk kalk dog være en bedre løsning. I alle tilfælde kan produkter fra fx nordisk NHL (forhandles hos stark) eller rørvig kalk (kalk.dk) være gode

//


Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar, begge to!

Jeg køber noget NORDISK NHL 2 Mørtel 0-4 mm 50/50 hos Stark og fylder hullerne med nogle ældre flækkede mursten som jeg har liggende.

Mvh Kenneth
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også