Ingen vand fra vandhane under håndvask

Hej alle sammen!

Håber der er en VVS-klog, der kan hjælpe mig.

Jeg har været ved at sætte min opvaskemaskine til.
Under min vask er der hane og afløb, som passer på.

Men jeg har erkendt, at der ikke kommer vand ud af hanen.
Har prøvet at skrue på begge af de små "åbne/lukke skruer" på begge sider.
Den til højre var svær at få op, og det føles som den hakker over når man drejer på den. Hvis det giver mening.

Så mit spørgsmål går på hvordan jeg får vand til at rinde, så min opvaskemaskine virker igen.

Har vedlagt et billede af, hvordan det ser ud:
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den du skal dreje på, er den med den blå prik i midten   
Det fremgik ligesom ikke af din tekst, der havde du kun skruet på de 2 små  - og det er altså ikke altid folk har prøvet det mest indlysende først  ​ Og de små er jo kun til at lukke op til armaturet med.
Kan du pille den lille blå prik af, så du kan får håndtaget af og på den måde arbejde dig ind ad i hanen ? - Husk at lukke hovedhane før du evt skruer indmaden helt ud af hanen.
Den til højre var svær at få op, og det føles som den hakker over når man drejer på den. Hvis det giver mening.
 
Der tyder på at du skal have et nyt håndtag, siden den ligesom hakker over. Hvis du tager håntaget af kan du åbne hanen med en tang. Pas på du ikke ødelægger takkerne.

fase
djaydjay skrev den 01-04-2020 15:19:58

Kan du pille den lille blå prik af, så du kan får håndtaget af og på den måde arbejde dig ind ad i hanen ? - Husk at lukke hovedhane før du evt skruer indmaden helt ud af hanen.
Jeg kunne ikke få den blå prik ud. Men tak for hjælpen  

 

Annonce
S. Fabrin skrev den 01-04-2020 15:57:08

Den til højre var svær at få op, og det føles som den hakker over når man drejer på den. Hvis det giver mening.
 
Der tyder på at du skal have et nyt håndtag, siden den ligesom hakker over. Hvis du tager håntaget af kan du åbne hanen med en tang. Pas på du ikke ødelægger takkerne.

 Hvordan ville man pille håndtaget af?   

du piller den blå prik ud med en tynd skrutrækker, spidsen af en skrællekniv eller lign., derefter skruer du den skrue ud, som sidder  i midten af hullet. nu kan du trække håndtaget af.

fase
S. Fabrin skrev den 01-04-2020 16:04:50

du piller den blå prik ud med en tynd skrutrækker, spidsen af en skrællekniv eller lign., derefter skruer du den skrue ud, som sidder  i midten af hullet. nu kan du trække håndtaget af.

 Det er sikkert mig, der har forklaret det dårligt. Det er det lille "håndtag" til højre, der hopper over.

Det lille håndtag skal du ikke pille af. Du skal pille det store håndtag med den blå prik af, det er den hane der åbner og lukker for vandet til opvaskemaskinen.

fase
S. Fabrin skrev den 01-04-2020 16:15:15

Det lille håndtag skal du ikke pille af. Du skal pille det store håndtag med den blå prik af, det er den hane der åbner og lukker for vandet til opvaskemaskinen.

 Jeg prøver lige at se på det   Tusind tak for det

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis