Rust i fundamentsbjælken?

Hej,

Jeg er for nyligt blevet husejer, og nu i dag, så jeg dette på huset. Så vidt jeg kan se er der rust i fundamentet eller i en fundamentsbjælke (beklager hvis det ikke hedder det) . Jeg er dog i tvivl om, hvad jeg skal gøre, så hvis der er en fagkyndig, der kan hjælpe, så er jeg yderst taknemmelig.

Vh Lasse
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flere oplysninger om huset. Træ, mursten? Sokkel? Forvdet er soklen du har beskrevet som bjælke. Det ligner en støbt sokkel, hvor nogen er stødt på med et stykke rustent jern.

 

Ja det ligner en klassisk støbt sokkel i beton.
Og det ligner et strejf af noget rustent der er kørt forbi. Sækkevogn el. Lignende.
Se om du kan vaske det af. Hvis du kan, så giver du bare området lidt sokkelmaling/tjære. 

Det kan også være et armeringsjern som er lagt yderligt i betonen. 

Du har absolut intet at bekymre dig om. Resten af huset må se funklende ud.

Elektronikteknikeren
Mange tak. Jeg er virkelig taknemmelig for den hjælp, I har givet mig.

For mig at se, er det et armeringsjern, som ligger for langt ude. Det er ærgerligt, men absolut ufarligt. Det nemmeste er at rense/hugge det løse puds af og give jernet noget rustbeskyttende for derefter male med den sokkelmaling der i øvrigt er brugt.
Og så skal du være glad for at der overhovedet er brugt armeringsjern, det er der ikke i alle sokler.
Du kan selvfølgelig osse ringe til en murer, som vil fjerne jernet på et stykke og derefter pudse op.

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også