Skift af hjørne bjælke..

En hjørne bjælke der bærer tagudhæng er helt rådnet i bunden( læs helt væk) skal jeg skifte hele bjælken eller kan jeg bare skifte den nederste del..?Skal lige siges jeg er kreativ husmor og på ingen måde håndværker..
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan nøjes med at skifte det nederste ved at lave en bladsamling over det sted, hvor stensætningen ender.

fase
Ja..jo.. - En bladsamling er ikke det letteste at lave på stedet - for en kreativ husmor - hvis ikke du er ferm med sav og stemmejern;-). Hvis du har mulighed for det, så skift hele stolpen - og vælg en trykimprægneret.

alternativ 1: Skær evt. stolpen helt vandret over, sæt et nyt stykke på - ende mod ende - og hold det samlet med kraftige normplader

Alternativ 2: Støbe beton op mellem stensætning og mur. - og sætte en stolpesko under hvor stolpen er frisk.

Alternativ 3 - Sæt en helt ny stolpe 20-70 cm længere inde af bjælken.  Kræver ny sokkel og tager plads - den vil ha det sundere end den nuværende.

Mvh Troels
Tusinde tak👍Tror du har ret..løsning nr 1 er nok mere håndgribeligt 😊☀️
jenshøj skrev den 01-04-2020 11:15:01

Men hvorfor ikke bare skifte hele stolpen? En ny koster 100 kr og så slipper du for en øjenbæ af en samling.

Enig. Udskift stolpen.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Ny stolpe. Det er hurtigere og mere rigtigt, end det samlefusk. Hvis der kommer en storm, kan du få rykket de beslag fra h8nanden som ingenting. Og oooh hvad ville forsikringen sige.

 

Det er klart at udskiftning er det letteste. Men du skal jo på en eller anden måde have det hele holdt oppe i rigtige højde når den nye sættes fast.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis den er helt rådden nu - så er det nok ikke det største problem??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis