Kører varmt vand under flamingo

Hej Jeg graver op!

VVS foreslog vi kører isoleret pex rør under flamingo til det varmevand så pex rør i rør med det grå skumgummi over og det skulle være fint uden varme tab? Nogen der ved om det er sådan man gør?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan vil du ellers lave det. Hvis du har to lag flamingo, kan du selvfølgelig lægge rørene mellem de to lag ved at lave en rille i det øverste lag.

fase
S. Fabrin skrev den 01-04-2020 09:14:22

Hvordan vil du ellers lave det. Hvis du har to lag flamingo, kan du selvfølgelig lægge rørene mellem de to lag ved at lave en rille i det øverste lag.

 Min plan var at bruge 265mm jackon super eps. Men varmt vand and gulvvarme vand vil kører i isoleret rør og var bange for for stort varmetab

Måske jeg husker forkert. Men er det ik bedst at have det varme vand i isoleret rør, fræst ned i isoleringen oppefra? Og så det kolde under isoleringen.

Du kan skærer runde spor i isoleringen ved brug af en isoleringsskærer med specielt hoved på (Et stykke tråd du kan bøje rundt). 

Mvh. Christian M
 

Jeg isolerede med 300mm super eps 60 (2x150mm). Jeg lagde nogle af gulvvarmerørene og slanger til varmt brugsvand på det første lag grundet pladsmangel, således at jeg sparede rørskålen, når jeg kom andet lag på. Jeg rillede i sidste lag, isolerede gulvvarmeslanger og proppede dem i rillerne. 
At lægge varme rør under isoleringen vil være helt forkert. I værste fald vil de periodevis komme til at ligge i vand i våde perioder. Normalt er skumisoleringen uden på rørene kun 13 mm tyk, og det vil give et stort varmetab. Hvis rørene så havde ligget over isoleringen, ville du i det mindste selv kunne udnytte varmetabet.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis