Fjerne afbryder

Hej kære Forum

jeg er nu blevet medlem og håber på at nogle kan besvare/belyse mine spørgsmål. Har altid været glad for at læse med her på siden men nu kan jeg desværre ikke finde en tråd som ligner min

Kort sagt - jeg vil gerne sætte mine gamle afbrydere til lyset ud af spil, altså fjerne dem også montere nogle trådløse afbrydere til det smarte system. Jeg skal jo stadig bruge konstant strøm igennem kablerne til udtagene men behøver ikke mure hullet til da de trådløse dækker.

​Kan jeg bare samle ledningerne i en muffe og skubbe dem tilbage i underlaget? Eller hvordan gøres dette? Er meget fiks med ledninger men ikke lige hvad der er rigtigt og forkert i det her tilfælde 

håber i kan hjælpe

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du sagtens.
Du kan evt afslutte med et blænddæksel, så man ikke tror at det er en defekt afbryder. https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/fuga-afbryder/p/lk-fuga-blaenddaeksel-1-modul
Du siger selv at du er meget fiks med ledninger, så tænker at du godt ved at der er forskel på en 1 polet tænding, og en korrespondance tænding :) 
Mange tak for hurtigt svar. Hold da op et effektivt Forum. Altså jeg er fiks med ledninger som i at samle dem forsvarligt og montere dem. Men lige med afslutninger hvor afbryder bliver fjernet det har jeg ikke prøvet før.

Det er en gammel enknaps NES afbryder Så blænddæksel er ikke en mulighed. Men mit blænddæksel bliver bare den trådløse kontakt

Jeg ved hvad forskellen på en et polet afbryder og korrespondance er. Og hvordan ledningerne bliver trukket ind i afbryderen. Men hvordan de skal samles i muffen er det store spørgsmål

Mange mange tak for jeres hurtige svar.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis