Tidsforbrug til opsætning a filt

Hej

Jeg overtager snart et 70'er hus. Og der skal jeg opsætte flit på fuldspartlede vægge.
Jeg er totalt nybegynder og har aldrig filtet før. Der er tale om 86 kvm vægge.

Hvor lang tid skal jeg sætte af til dette?
Jeg er ene om arbejdet (evt. med hjælp i ny og næ)  
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er næsten umuligt at svare på for, hvor rutineret er du, og er det flere vægge eller en væg som er 35 m lang. I et hus er det selvfølgelig flere vægge. Sæt en god uges tid af til det. Der skal formentlig fjernes tapet og spartles samt slibes vægge inden du sætter filt op. Filt kræver glatte vægge.

fase
husk at bruge forankringsgrunder inden filten. og køb noget ordentligt filt. ikke det fra harald og jem&kiks, det er ikke pengene værd

da det er første gang du skal lave det så kommer det nok til at tage noget tid. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Start med de mindste rum først! - så kan du øve dig.. (men er det gamle fuldspartlede vægge - skal du nok efter dem alligevel )
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis man har en lang flade der skal filt på er der så et tricks til at stoppe og genoptage filtningen fx. dagen efter uden at det ses?
nej. overlap skal skæres med en skarp hobby kniv så de passer perfekt sammen. du kan stoppe i et hjørne og fortsætte dagen efter. 
Tak for alle svarene - rigtig brugbart. Vi kaster os ud i det :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også