Sav i en bordplade

Hej
Jeg har en 10 cm tyk cafebordplade i birk som jeg gerne ville dele over så jeg får 2 plader af ca. 5 cm tykke, skulle der nogen der sidder med en god ide til hvordan jeg gør det (spurgte manden med en fukssvans) :-) 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen.
Hvis du har en "rævehale" er det jo bare at gå i gang med at save fra en ende af...
Hvis pladen er dybere end "halen" kan nå igennem er du nød til at finde andre save  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Velkommen på lds.
Så vidt jeg kan lure opgaven så skal den flækkes på midten. Den er nu 10 cm tyk og skal blive 2 x 5 cm tyk.
Det kræver noget af en båndsav. Men alt kan lade sig gøre, så du må selv til at konstruerede noget lignende denne. youtube

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
prøv at tage ud til et savværk. de må have nogle maskiner der kan klare det for dig 
Jeg takker for svarene og tror jeg opgiver projektet, jeg tror det er nemmere at finde et nyt træ så jeg kan skære mig en ny plade, ikke fordi det er umuligt men det er tiden jeg mangler.
Prøv Veksebo Savværk. De har Nordeuropas største båndsav. Jeg har endnu ikke set en planke de ikke kan dele, og det er langt billigere end en ny planke..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis