Ny tagrende i gamle rendejern

Hej

Jeg er helt ny herinde.

Jeg er i gang med at gøre mine skjulte tagrender til synlige tagrender. I samme ombæring skal jeg have skiftet tagrender til nye tagrender da de gamle er utætte. For at jeg ikke skal til at tage tagrækken af hele vejen rundt om huset, så vil jeg genbruge de gamle rendejern. Men tror at de gamle tagrender er str. 10. Så jeg skal vel også have str. 10 igen? Men er de store nok? kan se at de anbefaler str. 11 alle steder? Huset er 144 kvm. der er ned løb 3 steder.

Mvh Brian 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om du skal bruge str. 10 eller 11 afhænger af den tagflade, som renderne skal afvande .Hvis du ikke har konstateret overløb på dine nuværende render, må de være store nok.

fase
Velkommen på fora ...
Nogle bekendte har lige fået nye zinktagrender på, lavet af en blikkenslager, huset har tegltag, de gamle rendejern blev skåret af, og der blev monteret nye konsol rendejern.
De ser nu bedst ud med både nye render og rendejern..

Vi prøver igen, i morgen --
De ser nu bedst ud med både nye render og rendejern..
Det er rigtigt, og regn med en pris på ca. 500 kr./m. Der fås kapsler til at sætte på de gamle rendejern.

fase
S. Fabrin skrev den 31-03-2020 12:12:10

De ser nu bedst ud med både nye render og rendejern.. 
Det er rigtigt, og regn med en pris på ca. 500 kr./m. Der fås kapsler til at sætte på de gamle rendejern.

 Det må jo så være komplet med rende og jern med den meterpris, og uden der skal stilads til.




Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 31-03-2020 12:15:39

 Det må jo så være komplet med rende og jern med den meterpris, og uden der skal stilads til

Det er komplet med ny konsoljern og tagrender. Der skal bruges stillads/lift alt efter arbejdsmiløreglerne. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis