Montering af fodlister

Hvordan er det nemmest og bedst at monter ny fodliste op mod lecablokke ?

Vil gerne have så det evt kan pilles af igen ved en evt, gulv slibning
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver noget juks. Enten bruger du skruer med synlige skruehoveder, men det er også noget juks, eller du kan bruge montagelim, og det bliver også noget juks hvis du forsøger at afmonterer listerne.

Monter fodlisterne så det bliver som ønsket, og accepter de skal skiftes hvis gulvet skal slibes.

Hvorfor tror du gulvet skal slibes? Har du et velfungerende og veldemmissioneret gulv der vedligeholdes forskriftsmæssigt behøver du ikke spekulere mere på det i din levetid.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vil du bruge søm ellers skruer ? evt hvilke ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Søm holder dårlig i Leca.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg husker da når vi i min ungdom monteret fodlister (og skyggelister) i inder- eller bagvægge af leca, fik de en ordenlig stribe hvid akrylfugemasse (det hæfter forbavsende godt og det bliver hårdt) og altid to dykker af gangen skudt ind på kryds af hinanden.    
Hvis man sliber gulve kører man blå malertape på listerne og håndsliber langs væggene. Den ene gang i livet.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg ved man kan få nogle fodlister der kan "klikkes" af og på en skinne der er skruet fast i væggen, jeg ved ikke om det kunne være interessant for dig at undersøge nærmere. Jeg mener Swedoor laver sådan en model.
1.) En stribe montagelim bag på og nogle stifter med en sømpistol. Den billige sømpistol fra Harald Skrald er god til formålet. Efterfølgende fuges med akryl i mellem fodliste og væg for den bedste finish.
2.) Når gulvene senere skal slibes brækker du forsigtigt fodlisterne af og kører dem på genbrugen. Når gulvene er færdigslebet: Gå tilbage til punkt 1.)   

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Lange dykker på kryds af hinanden Eller slå dykker 1/2 ind og bøje den og slå resten ind. Så kommer den til at kroge lidt inde i væggen. Men ved leca mur skal man ikke give søm " det sidste skrald" for det er der den går løs.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også