Motionere ventil, termostat (Danfos)

Hej
Min radiator har fået det klassiske problem, at den varmer løs, selv om den er skruet helt ned.

Har afmonteret termostatdelen (Danfos) og motioneret ventilen 
Er det meningen, at den lille stift skal kunne trykkes HELT ind, så den ikke er synlig udefra?

Den virker fint bevægelig, men den kan ikke trykkes helt ind, så man ikke kan se den.
Er det bare sådan den er?
Jeg kan ikke huske, om det er sådan den plejer at være.

På forhånd mange tak :) 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej den kan ikke trykkes ind så den ikke kan ses. Hvis du skruer den lille sekskant ud som stiften sidder i så kan du skubb stiften ud og rense den for fastgroet snavs har du noget siliconefedt så smør lidt med det. Så vare det længere før du skal på den igen. Og nej der kommer ikke noget vand ud, højst et par dråber som fanges af en klud.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du har ikke et klassisk problem, men det omvendte. Din ventil lukker ikke. Det kan skyldes, at termostatdelen ikke virker. Har du en mulighed for at påvirke stiften i pakdåsen, så ventilen er lukket, evt. ved at holde stiften inde med en lille skruetvinge, et stykke pap og tape eller lignende,så kan du finde ud af om ventilen kan lukke. Hvis den kan det, er termostaten sandsynligvis defekt.

fase
Hej
På mine sker der det at når der har været ca det samme vejr/ temperatur i en periode så sander ventilen til i den stilling og giver hverken mere eller mindre varme selvom termostaten byder noget andet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det var termostaten, der ikke havde det godt mere. Syntes egentlig ikke jeg kan se forskel på den nyes og den gamles indvendige “stempels” evne til at skubbe ind, når jeg kigger ind i dem, men det er nok fordi det er så få millimeter, så det ikke er synligt.
Tak for jeres svar :)
Hej
@ Fabrin kan godt se at jeg ikke har læst ordentligt på det første indlæg. sorry.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 31-03-2020 16:40:37

Hej
@ Fabrin kan godt se at jeg ikke har læst ordentligt på det første indlæg. sorry.

 Kovas alt forladt. Don't feel sorry.   

Det kan ikke ses på termostaten. det er kun nogle mm., det drejer sig om fra lukket til åben.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis