Sprøjtepistol - valg af dyssestørrelse

Jeg skal sprøjtemale 25 mtr. lamelhegn med heldækkende træbeskyttelse.Jeg er ny på det her område,  og spørg derfor om der er nogen der har erfaring med hvilken dyssestørrelse som vil være bedst egnet til denne type opgave? Jeg kan se at de kan fås i flere forskellige størrelser fra 0,8 mm op til 1.7 mm, sikkert også flere, men det er i hvert fald dem jeg er støt på.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok lige oplyse hvilken malepistol du tænker på, men det lyder som en til kompressor, de sviner utrolig meget (sprøjtetåge)
og måske er den heldækkende træbeskyttelse, slet ikke egnet til at sprøjte på.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis malingen er vandbaseret, er det bedst med dyse og nål i materialer der ikke ruster..

Er sådan en heldækkende træbeskyttelse ikke ret tyk i det ?

Nok ikke sammenlignelig, men jeg har lige malet min båd med 2-komponent Polyuretan maling, min malepistol har en 1,8 mm dyse, og malingen skal være forholdsvis tynd, for at den sprøjter jævnt.
Det er sådan en sprøjte jeg har


Vi prøver igen, i morgen --
Okay, men taler vel så for at jeg skal bruge en lidt større dyse, f. eks. 1,7 eller 1,8 mm, og så sørger for min træbeskyttelse er tilstrækkelig fortyndet. 
Ellers skal du bruge en overkoppistol, med 2-2.5 mm dyse, de har det lidt bedre med tykkere maling da de jo ikke skal suge malingen op.
Men synes stadig det er en dårlig ide, at sprøjte det på med en luftsprøjte  

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for dine input. Jeg forsøger mig så med en pistol med overkop og en stor dyse. Jeg er klar over at sprøjtetågen er en risiko. Men jeg har ikke sat lamelhegnet op endnu, men har bygget et plastik telt, hvori jeg vil sprøjte et lamelfag ad gangen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også