Hvad kan jeg gøre på trægulv, der ikke kan slibes mere

Hej!
Jeg har et stykke trægulv, som er for tyndt til at kunne slibes mere. Jeg ønsker ikke at fjerne det, men at finde en anden løsning som fx at lægge et andet gulv over. Hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg skal gøre det? Og kan det overhovedet lade sig gøre?
Hvis du har gjort noget lignende, så del meget gerne din løsning!
Mvh
Josefine 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har da tidligere for kunder lavet en løsning med at påsømme hård masonit og derefter lime linoleum på. Hvis man ikke vil ta fodlister af så sætter man en tynd sandliste rundt i kanten. Masonitten blev sømmet med søm i ca 15x15 cm.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Laminatgulv / klikgulv kunne også være en nem og hurtig løsning.

Hellere leje end at bo på gaden.
Du kan jo også vælge at male gulvet, er det ikke en tilfredsstillende løsning på sigt, kan du jo altid gå videre med, at lægge noget ovenpå.

Vi prøver igen, i morgen --
kovas skrev den 30-03-2020 14:32:15

Jeg har da tidligere for kunder lavet en løsning med at påsømme hård masonit og derefter lime linoleum på. Hvis man ikke vil ta fodlister af så sætter man en tynd sandliste rundt i kanten. Masonitten blev sømmet med søm i ca 15x15 cm.

Det er faktisk lige netop sådan en løsning, jeg havde i tankerne. Men bliver det ikke meget hårdt? Sådan noget linoleum til at lime på er jo ikke særlig tykt? Eller hvor kan man få noget, der er :-)

Kolding75 skrev den 30-03-2020 14:37:14

Laminatgulv / klikgulv kunne også være en nem og hurtig løsning.

Tak for dit svar. Det er helt sikkert også en løsning, jeg overvejer. Bør jeg gøre noget ved gulvet først?

Annonce
je_ns skrev den 30-03-2020 14:52:16

Du kan jo også vælge at male gulvet, er det ikke en tilfredsstillende løsning på sigt, kan du jo altid gå videre med, at lægge noget ovenpå.

Tak for idéen, men det er desværre ikke en super løsning, for gulvstykket ligger lige op til et andet gulvstykke (der godt kunne slibes). Derfor tror jeg, at det bliver pænest med en anden gulvtype på :-)

josefinemarie skrev den 30-03-2020 17:10:24

Det er faktisk lige netop sådan en løsning, jeg havde i tankerne. Men bliver det ikke meget hårdt? Sådan noget linoleum til at lime på er jo ikke særlig tykt? Eller hvor kan man få noget, der er :-)

Nej linoleum er ikke hårdere end alm trægulv. Jeg er meget glad for linoleum fordi det er helt naturligt linolie kridt hessian og noget farvestof. Det kommer til at fylde ca 6mm gulvbrætterne må ikke bølge som et hav. I så fald skal man spartle før påsømning af masonit.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også