Revner i facade - hvad kan man gøre??

Hej alle

Vi er igang med den helt store renovering, og vi fik for 3 år siden sandblæst og efterfølgende pudset facaden op på nu.Vi er færdige med alt indvendigt til sommer, og vil derefter gerne have malet huset.

MEN - vi bøvler med revner i pudsen på facaden der vender mod vejen. De samme revner var der da vi fik pudset facaden på ny for 3 år siden. I forbindelse med indvendig renovering tjekkede vi overliggeren der ligger henover karnappen, og udover lidt overfladerust havde den det fik - muren mener derfor ikke det er den som er årsagen hertil.
På de tre andre sider af huset står pudsen, udover nogle småting, helt skarp! Min tanke er derfor at det er grundet trafikken fra vejen, hvor huset ligger tæt på, og at huset derfor står og arbejder lidt, og pudsen derfor revner.

Soklen stikker kun 70-80 cm ned, og består af små syldsten.
Kan en løsning være at understøbe huset, så huset ikke optager alle vibrationerne på samme måde fra vejen? Hvis ja, kan man så nøjes med at understøbe noget af huset? Jeg har en tilbygning på bagsiden af huset, som optager det halve af gavlen. 

Jeg har spurgt murere og ingeniører, og alle siger at jeg ikke skal være nervøs for revnerne, men skal lære at "elske" dem. Nogen der har erfaringer fra lignende??

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som eksperterne siger - lev med det. Dit hus er fra 1918-1925? - Du kan bruge en halv million på et kosmetisk problem, uden nødvendigvis at løse det. Det kan muligvis være biler, men det kan også være vindtryk på gavlen eller andre ting. 

Mvh Troels
Er der ikke armeringsnet i pudsen ? Hvis der ikke er og det kun er den ene gavl, var det jo noget hurtigere og nok også billigere at pudse det op igen med net i... Den fejl lavede jeg med mit gamle hus, der mente mureren ikke det var nødvendigt med net.
Du skal som de andre siger bare leve med det det er naturligt for et hus af den type og alder

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også