Vindues plade montering

Hejsa allesammen.

Jeg skal til at montere vinduesplader i mine vinduerne, men det giver lidt udfordringer som jeg håber i har nogle ideer til.

Som i kan se på billedet er det ikke not i vinduet. Der er kun rockwool fra vinduet og hen til fermacellvæggen. Min vinduesplader er af stavegetræ behandlet med 2xolie.

Hvordan får jeg dem sat bedst muligt fast?
Håber det kan løses uden at skulle fræse i vindue og plader. 

Kan man montere det med montagelim, eller vil det giver problemmer hvis træet arbejder?

Håber i kan hjælpe. 😊

Mvh Kristian 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok have monteret en lægte eller lignende inde langs med vinduet i højde med fermacell pladen, og så bare lim den fast med montagelim. Egentlig skal din dampspærre vel også føres med derud og fuges fast til sider og vinduet.
Som nævnt, så skal du have monteret en pind, i underkant af vindue, som vinduespladen kan hvile af på. Den kan skrues/dykkes ind i vinduet, såfremt flugten fra fermacellen tillader det. 
Hvis det kan flugte ift niveau af pladen ville jeg lave en dyvelsamling, nemt med nogle dyvelmarkører og et bor med dybdestop.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for svar.
Jeg tror jeg vil prøve med dyvelsamlinger. Det lyder som en god løsning og nemt at gå til 👍👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis