Etablering af gulvvarme

Hejsa :) vi skal til at etablere noget gulvvarme i vores Annex , er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe til det , vi har 9 cm op til dørtrin , så tænker flamingo med varmeplader og laminat gulv til slut ?

Rørene der kommer fra vores anlæg inde i hovedhuset hvordan kobler jeg dem til selve gulvvarme rørene ? Skal det være nogen specielle bøsninger? Eller skal de have deres egen shunt osv ude i vores Annex , eller er det fint det er koblet på inde i vores hovedhus som de er pt ?:) Håber i gider hjælpe :)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bortset fra, at du overhovedet ikke selv må montere tilslutningen, bør du nok tænke på den gulvhøjde:
10-11 cm beton, Rio+varmeslanger 4 cm, isolering 40 cm.
hvis du arbejder ud fra den højde du har til rådighed nu, er og bliver det ulovligt ved videresalg og forsikringen er nok heller ikke tilfreds.

Er varmeanlægget tilsluttet det offentlige net - altså fjernvarme skal du tage Uldals advarsel alvorligt. Er det et stand-alone varmeanlæg er bestemmelserne ikke så restriktive.

Derudover bør du gennemlæse dagens krav om bl.a. isolering, fugtspærre etc. etc.

Alt kan du finde i bygningregulativerne der findes på biblioteket.
Ville få en autoriseret til at tilslutte det :) der er oven på et eksisterende gulv , hvor jeg tænker der er isolering osv i , i forvejen ? Skal der så , så meget isolering oven på ? Vi har varmepumpr

Du TÆNKER der er isolering nok i gulvet. Du skal vide, ellers er du ude på det grå marked. Det gør ondt senere.

uldal skrev den 31-03-2020 05:31:58

Du TÆNKER der er isolering nok i gulvet. Du skal vide, ellers er du ude på det grå marked. Det gør ondt senere

Hehe kan godt se tænker ikke er godt nok😅 , måske jeg kan se det der hvor rørene stikker op , eller er der en anden metode til hvordan man kan gøre ?

Havde tænk mig at lægge Nordic gulvvarmeplade til 16 mm slanger , og så et laminat gulv ovenpå ? Hvordan lyder det ?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis