Nyt gipsloft

Jeg skal til at lave nyt gipsloft. Kan man få gipsplader med spartelkant på alle fire sider? eller skal jeg fuldspartle loftet? Jeg tænker at når ikke der er spartelkant i top og bund af gipdpladen bliver der jo en bule der hvor  tape og spartel sidder. Eller kan jeg måske raspe af gipspladerne så der bliver en spartelkant?
MVH. slt
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har opnået et tilfredsstillende resultat ved at skære gipspladerne skrå i enderne med hobbykniv og sætte dem op med et par millimeters afstand, så der er plads til spartelmasse i sprækken. Husk et bræt imellem enderne til at skrue gipspladerne fast i.
For at få det bedste resultat skal du efterfølgende fuldspartle hele loftet. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
AKjeldsen. Hvor længe siden er det at du har lavet den løsning?
Jeg har flere gange lavet løsning som AKjeldsen. Det holder rigtig godt. Du behøver naturligvis ikke at lave den øvelse i første lag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
slt: Det er 4 år siden. Jeg har i øvrigt kun 1 lag gips (Det er mod etageadskillelse til vores 1. sal).

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også