Lugt fra toilet på badeværelse

Mit badeværelse i mit hus fra 2016 har problemer med lugt, der lugter fra toilet, væghængt ifø sign art. Har læst tråde i et år nu men er ikke kommet videre end besøg af to Vvs der har løftet kummen af og sagt de ikke kan se noget. Det lugter mere i blæsevejr, fra en bestemt retning, og det svinger hvor meget, og det er faktisk som om kummen lugter af tis, og så lige en kvalm sød lugt underliggende. Har været på alle tråde med under og overtryk i kloak, en tømrer der siger emaljen på nogle toilettet lugter med, Der er ført udluftning til tag uden ventil. Huset har genvex udluftning og ligger ud til en mark og det blæser meget. Toilettet har en fejl det løber langsomt af kummen, dog uden vandspild - er nød til at have døren lukket konstant for ellers trækker lugten ind i andre rum - bad håndvask og toilet er sidste station på kloakTegninger og er ført til tag med taghætte oven over badeværelse midt for godt oppe - Jeg har snuset til fuger og fliser, fjernet alt der lugter med, afløb til håndvask er renset og lugter ikke, bad som er unidrain lugter lidt af gl sæbe selv om jeg har skifter vandlåsen med ny og brugt klorin - hvis man tager lås op i blæsevejr står der vind op igennem røret så man får hentehår : ) en nabo hjalp mig af med toilettet så jeg kunne få målt om der var afstand nok fra de rør der slutter på og her opdagede vinde var f korte og der sad skidt i muffen - købte længere rør men måske sidder de ik ok på for her lugter stadig,nu tænker jeg at starte med at skifte toilettet og se, dæksel ude i carport er sten / beton dæksel og ligger blot på en sten kant og vipper, kan luft komme i kloak her ? Skal der være gummiring på under ? Eller slå ned i taghætten ? Der er gulvvarme men virker ikke som om noget bliver trukket tørt - det er til at blive sindsyg af det er så forskelligt hvor meget det lugter for kommer folk på en dag uden fx blæst så er det nok kun mig der aner lugten og det kan skifte fra time til time - jeg har en autistisk søn der er hys med lugte og det ender med vi må flytte hvis jeg ikke får det løst Hulk .. Der er afttæk til toilet i teknikrum hvor faldstamme starter og her lugter der af gammelt oliefyr der hvor fjernvarme kommer ind det så mærkeligt sådan en varm kvalm olie lugt men det lader ikke til at være afløbet som jeg hælder vand i, snarere gulvvarmen og fjernvarmen, totalt lige som mine forældres gamle oliefyr lugter det rum af især hvis man lukker døren eller kommer efter natten - kan det hele være det der genvæks luft der suges rundt ? Eller Står for stille - Og nej desværre har jeg ikke håndværker venner og kan ikke rigtig selv løfte toilet af eller finde ud af fjernvarmerummet 🤣 hjælp om muligt 😄
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit problem må skyldes at der er over/undertryk i systemet . Ku lyde som et overtryksproblem. Men hvis der er fri ventilation til tag burde der ikke være problemer. Er der lavet vakuumventil i tag?
Alternativt kan det være at dit ventiltionsrør ikke er samlet ordentligt.
Tror ikke dit toilet er det direkte problem. 

Mvh Troels
Har sågar siddet med en kerte i toilettet og når der kommer vindstød blafrer flammen - men en vvs mand sagde det var normalt der skal være luft i systemet ? Den anden vvs sagde det umuligt der kan ikke komme luft op ad vandlås ? 🥴
Jo der kan. Det er jo overtryksproblemet. 

Mvh Troels
Hvordan løses det når der er ført til udluftning over tag ? Og der er jo ikke en ventil der kan sidde fast der oppe, kan det være luft der kommer ind ude ved det dæksel der ‘ bare ‘ ligger på ude i garagen som Iøvrigt fungerer som vindtunnel da der er åbnet op i siden lige der hvor det dæksel er - men en entreprenør fra byen der kiggede op sagde det var meget brugt at der ikke var gummiring til tætning på beton dækslet 
Annonce
Det kan ikke være låget. Det er minimalt hvad det slipper ind. Men jeg kan nok ikke hjælpe mere. Ved ikke om du kan køre forsikringssag på det mht ejerskifte. 

Mvh Troels
måske Bagfald på afløbet længere ude.

 

Bagfald, hvordan fikses det ? Det virker som om det forværrer situ når toilettet er i brug, men selv når jeg ind i mellem hælder lillesøsters badekarvand i for et kæmpe skyl så lugter det fortsat,  - kan det der genvex luft cirkulation hive den dårlige luft rundt - jeg er nød til at have dør lukket til badeværelse. Jeg må få en vvs / kloak mand ud, har bare allerede betalt to VVS uden held, og hvordan Søren skal man deale med vind også spiller ind, det vil en forsikring nok ikke godtage hvis de kommer på en vindstille dag 🤣
Bagfald kan hurtigt kontrolleres med et kloakkamera. Står der vand i kloakrøret, og der er frit afløb, så er der bagfald.
Noget tyder på en utæthed i samling eller rør. Mener at en kloak kan fyldes med en synlig røg, så utætheder kan ses. Det må være noget din kloakmester kan hjælpe med.

Søren O
Du skriver, at der er udluftning af faldstammen, er det rigtigt? Hvis der udluftning af faldstammen, må der være to etager. Er det rigtigt? Bagfald kan kun fikses ved at grave kloakledningen op og rette det.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis