Antal lag af fundablokke ved støbning af fundament

Hej

Jeg er i den spæde start i mit skur/værksted projekt (isoleret).

I forbindelse med opbygningen af fundamentet, så vil jeg sætte fundablokke i våd beton. Jeg har ledt og ledt (måske ikke godt nok), men jeg synes konsekvent at jeg ser at man sætter minimum to lag fundablokke.

Mit simple spørgsmål går på, om man ikke kan nøjes med at sætte et lag fundablokke?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan principielt springe blokken over hvis du har styr på formen. Man sætter typisk en blok vare ovenpå betonen for at nemmere at holde retningen.

Man sætter typisk blokke i letklinker også kendt som leca som de første to skifter for at isolere mod gulvet. Hvis det ikke skal isoleres eller noget kan en fundablok sagtens bruges og bare støbes efter.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg kan se jeg har været lidt nærig med informationerne.

Tanken er at isolere gulvet, startende med et gruslag (10-15 cm), herefter en gang flamingo og slutteligt ca. 10 cm gulv.

Da skuret/værkstedet skal bygges op i træ, skal der også gevindstænger i fundablokkene, hvor bundremmen sættes fast hertil.

Jeg vil egentlig gerne udenom lecablokkene, men det er måske en dårlig idé?
Det ændrer ikke vejledningen. Om gevindstænger går i selv beton nede i grøften eller i blokkene giver samme virkning.
Fundablokke isolerer jo ikke derfor forslag om lecatherm, og gevindstænger kommer op fra beton og igennem leca blokke.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis