elektrisk motorsav slår relæ fra

Jeg har købt en elektrisk motorsav, men hver gang jeg forsøger at bruge den slår mit relæ fra efter få sekunder. Jeg har fået at vide at det er fordi den trækker flere amp end mit "system" kan klare.
Jeg har dog et kraftstik, kan man bruge det med en adapter eller lign?

Mvh.
Kim
Jeg har købt en elektrisk motorsav, men hver gang... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Alså ....når man køber en brugsgenstand her i DK på sølle 2200 W 230 V så skal man ikke ud og købe diverse adaptere for at få brugsgenstanden til at virke ....................................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
@frk yde det lyder interessant og det har jeg ikke hørt før, er det noget "man" selv kan gøre eller skal jeg ringe til en elektiker? Hvor ser du det henne?
@Carl smart du har ret jeg syntes også det er lidt underligt, men måske @frk yde har fat i noget med at jeg har en klasse b sikring og vist burde have en klasse c sikring
frk. yde du er gal på den og har misforstået noget....

hvilken type automat sikring det er har jo noget med kortslutningsstrømmen at gøre altså ved hvilken Ampere den slår fra
• B-karakteristik, kortslutningsudkobling på 3-5 gange mærkestrømmen
• C-karakteristik, kortslutningsudkobling på 5-10 gange mærkestrømmen
så hvis det er det er problemet her, så slår din sikringsgruppe jo fra FORDI at der er en kortslutning et sted fra sikringsgruppenog frem til og med brugsgenstanden.
så enten er der fejl på din motorsav eller også et sted i installatioenen.

Annonce
hvad med at prøve saven sat i en anden gruppe, eller inde hos naboen, så kan du se om det er saven.
Alternativt låne en anden genstand med stor motor eks geeringssav og så prøve den i gruppen der går.
Måske  kan du måle modstanden over saven med et multimeter. Hvis ingen modstand når kontakten aktiveres, så kunne det type på at der er en kortslutning i maskinen.
Det ville nok være en god ide at få skiftet automatsikrigen til en med en træg udløsestrøm så den kan klare den relative store startstøm , og det er ikke noget du selv kan lave , men prøv først om du ikke har en stikkontakt med en automatsik. som kan klare startstrømmen , 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Ok så skal du selv lave en, hvis det er den vej du vil gå. Stikprop som du viser, stump 3 leder bevægelig ledning, samt en forlænger med jord.
Så monteres det med blå i N, gul/grøn i midten altså jord. og den brune i en af dem der står L på.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
mfrost skrev den 30-03-2020 10:28:28

frk. yde du er gal på den og har misforstået noget....

hvilken type automat sikring det er har jo noget med kortslutningsstrømmen at gøre altså ved hvilken Ampere den slår fra
• B-karakteristik, kortslutningsudkobling på 3-5 gange mærkestrømmen
• C-karakteristik, kortslutningsudkobling på 5-10 gange mærkestrømmen
så hvis det er det er problemet her, så slår din sikringsgruppe jo fra FORDI at der er en kortslutning et sted fra sikringsgruppenog frem til og med brugsgenstanden.
så enten er der fejl på din motorsav eller også et sted i installatioenen.

 Arrrh mfrost En motor har nok en startstrøm på x 8 så derfor slår din klasse B sikring fra....

Men startstrømmen varer ikke flere sekunder. Og In x 8 er vist nok højden, så foreløbig køber vi ikke dit argument.

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis