elektrisk motorsav slår relæ fra

Jeg har købt en elektrisk motorsav, men hver gang jeg forsøger at bruge den slår mit relæ fra efter få sekunder. Jeg har fået at vide at det er fordi den trækker flere amp end mit "system" kan klare.
Jeg har dog et kraftstik, kan man bruge det med en adapter eller lign?

Mvh.
Kim
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en automatsikring der kobler ud ikke , det er ikke HPFI afbryderen vel.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det er et 2 polet relæ på 13 A og den kan trække næste 3000 watt og det tænker jeg ikke at din motorsav trækker så der må være en del andet koblet til der også bruger strøm samtidig.  
Jeg har prøvet at slukke alt andet og starte saven op, der var ikke den store forskel, den slår stadig fra efter få sekunder.

Måske trækker den over 3000W for at "slå igang"... jeg ved det ikke men jeg nævnte det for en elektrikker på et tidspunkt og han snakkede om denne adapter til kraftstik, men jeg kan ikke google noget om det.
Er der ikke et skilt på saven som viser W effekten , er den ny eller brugt , nu kan en 13 A gruppe trække op til mere end 4000 W i længdere tid , er der olie på saven , er kæden spændt for meget så den dårligt kan køre.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Hvis du bruger en lang forlængerledning, kan det måske være problemet?
Har du tjekket saven, med dens ledning direkte i kontakten?

Hvis du ellers har Nul i dit kraftstik, kan du godt trække 230 volt ud...

Vi prøver igen, i morgen --
en lang forlængerledning der giver et spændingsfald, får vel ikke relæ til at slå fra. 
Her er et eksempel på adaptor hvis det er den type 16 A stikkontakt du har. Jeg har 2200 W kædesav den kan starte op alle steder også på 10 A sikringer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis