Trailer: nye dæk

Hej.
Jeg har en gammel trailer som er i ok stand. Men dækkene trænger til en udskiftning (er fra 2006) da de er ved at være møre.

Har I erfaringer med hvilke dæk man skal gå efter? Jeg kan se at HN sælger dæk med fælge, men er de noget værd? 🤔
Og hvordan får jeg tjekket om huller til fælgen isåfald passer? Kan jeg slå det op nogen steder?

Pft.

Mvh 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skulle have nye dæk på min bådtrailer, det billigste var Euromaster, og det var med fælge. Nok ikke den bedste kvalitet dæk, men det er 10" tror ikke der findes kvalidæk i den størrelse, men jeg køre kun 2x3 km to gange om året med traileren  

Min almindelige trailer fik jeg MICHELIN dæk på, det var ikke ret meget dyre end de billigste, det er 13"

Krydsmål på bolthullerne, centerhullet, samt indpresningen skal passe på fælgene, hvis du køber nye.

Vi prøver igen, i morgen --
Hehe nej du har ret. De ture frem og tilbage til genbrugspladsen kræver nok ikke de høje kvaliteter af dæk - god pointe ;) 

je_ns skrev den 29-03-2020 14:56:04

Krydsmål på bolthullerne, centerhullet, samt indpresningen skal passe på fælgene, hvis du køber nye.

Naturligvis. Kan jeg slå det op nogen steder? Eller er det frem med målepind og skydelære? 

Hvis du har mulighed for det, kan du pille hjulet af traileren. Så burde målene stå på indersiden af fælgen.
Det er lidt forskellige, hvor producenterne skriver det. Nogle gange er det ude i kanten. Andre gange er det inde på midten af fælgen.
Ellers er de sikkert behjælpelige med det hos en forhandler   
Normalt står alle data på dækket på siden af dækket. Størrelse kunne godt være f.eks. 145 / 10. Det står for dækbredde 145 mm, og fælgstørrelse 10". Står der yderligere et tal bagved, så er det profilstørrelse, f.eks. 60.
Det fortæller om højden på selve dækket i forhold til dækbredde.

Søren O
Jeg købte nye dæk incl fælge hos den lokale variant sælger. Det var ikke meget dyrere incl fælg end uden.
De gamle solgte jeg 😉😃

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Det lyder bare godt! Så må du på losseren   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis