Fald på badeværelsesgulv

Hejsa

Min kæreste og jeg er i fuld gang med at renovere vores badeværelse på 1. sal i vores murmestervilla. I den forbindelse har vi et spørgsmål til fald på gulvet.
Vi har efterhånden nærstuderet SBI 252 og google for svar på, hvordan man vil udføre fald på vores badeværelsesgulv.

Vi har valgt 60x60 cm fliser og unidrain. Rummet er udformet som angivet på tegningen nedenfor. Vi vil gerne have glasafskærmningen ved brusenichen helt ned til gulvet, men kan ikke gennemskue, hvordan vi kan udføre faldet på1-2% bedst muligt, uden at evt. vand på gulvet kan samle sig på den "forkerte" side af glasvæggen.
Spørgsmålet er derfor - hvordan udfører vi faldet bedst (hvilket vej skal det falde), således at vandet ikke samler sig på den side af glasvæggen, hvor vi ikke har unidrain, og hvor vi samtidig kan få lagt vores store 60x60 cm fliser pænt?
Mvh. Signe

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkomme på lds.
Jeg havde først skrevet Det kan ikke lade sig gøre. Men efter lidt overvejelser lavede jeg denne skitse.
Den ene pil angiver ingen eller ganske let fald, som også skal være på langs af fliser. De 3 pile angiver det noget større fald i bruseniche som så medfører en kant under glasvæg. Så vil jeg anbefale at brusehovedet placeres hvor jeg har krydset af. Det medvirker til at vandet sprøjter mindre ud på fliser uden for bruseniche. Der er jo ingen mål på tegning så jeg ved ikke om flise størrelse passer i forhold, men det er princippet der tæller.
Og husk reglen om kar virkning. Det vil sige at ved fejl på afløb skal der kunne stå 30 mm vand over unidrain før det løber ud over vådrums sikring ved dør dørtrin.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad med at rykke unidrain over på den anden væg, 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tak for jeres svar!
Hvis man rykker unidrain over på den anden væg i brusenichen, og lader hele gulvet hælde ned mod væggen ved døren/brusenichen, vil vandet så kunne løbe væk fra gulvet på den tørre/venstre side af glasvæggen? Jeg er klar over, at der formentlig meget sjældent vil komme vand derom, men vi vil bare helst udføre det helt korrekt efter alle kunstens regler.
Glasvæggen skal vel sidde fast i skinner i både væg og gulv, som bliver fuget tæt efterfølgende. Så tror ikke på der kommer vand til at stå der.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis