Naur hæk - plante nye mellem de gamle

Vi har købt hus i sommers. Her er en gammel og temmelig ujævn og hullet naur hæk hele vejen rundt.
For at få den mere tæt, påtænker jeg at købe enkelt hækplanter, og så plante dem i de store mellemrum mellem de gamle hækplanter.
Er der nogen der har prøvet noget lignende? Kan de nye planter mon overleve?

Tak for respons!
VH David
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan normalt godt plante nye hækplanter imellem de gamle. Men jeg synes ikke du kan kalde de gamle for hækplanter, selv om de står på en række. Det er tykke træstammer. Min naurhæk på 1,8 m i høje er mindst 40 år gammel og her er den enkelte stamme maks 4-5 cm tyk.
Så jeg ville ikke bevare de gamle stammer, alternativ plante nyt imellem og så efter 2.3 år save de gamle af tæt ved jorden. Går de ud så fred være med det, og skyder så kan de klippes på lige fod med de nye.

Vil du blande de gamle med nye går der rigtig mange år før der er en pæn hæk.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan købe planter i fuld højde, det fik jeg engang, en bil kørte igennem min daværende naurhæk, de skal nok klare sig, de kommer med en stor "klump" men jo så ikke helt billige.

Men jeg tror ikke du får en pæn hæk ved at bevare de eksisterende planter..

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan godt plante naur blandt de eksisterende, men du bør skære de gamle ned til roden ellers tager det mange år før de for alvor får fat.

Naur er temmelig grådig så en nedskæring hjælper de nye planter.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mange tak for responsen! Fedt at få nogle inputs fra folk.
Jeg vil prøve kræfter med en kraftig beskæring, oprydning, gødning og plantning af nye små, der så kan vokse i de store huller. Tiden må vise om det vil give noget, ellers kunne jeg finde på at plante Efeu til at vokse op i hækken.

VH David
Måske er det bare mig, men jeg synes Efeu er noget forfærdelig stads, der kvæler alt, og breder sig uhæmmet, når det først har fat.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Enig med Jens (je_ns) efeu er noget fanden har skabt, og planter man det for tæt mod naboen skal der nok blive ballade. 
Frank Chr. skrev den 02-04-2020 19:11:05

Enig med Jens (je_ns) efeu er noget fanden har skabt, og planter man det for tæt mod naboen skal der nok blive ballade.

 Hehe.. Først skabte han sølvregn og i den resterende ondskab opstod efeu!!! :-)


Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 02-04-2020 19:36:36

 Hehe.. Først skabte han sølvregn og i den resterende ondskab opstod efeu!!! :-)

 Hedder jo ikke arkitektens trøst for ingen ting.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis