Flytte (bærende) væg

Hej,

Vi har købt et hus, som vi overtager pr. 1/6. Vi har planer om at flytte en væg ca. 1 meter, som jeg har prøvet at markere på det vedhæftede billede(nuværende væg markeret med gul, og den nye væg med rød). Vi var egentlig rimelig sikre på at væggen var bærende, men efter at have set tegningerne af tilbygningen fra 1971, ligner det umiddelbart ikke den er bærende? Nogen der kan vurdere det ud fra tegningerne? Jeg har også vedhæftet tegningerne med gitterspæret i tilbygningen.

På forhånd tak. 
/Bjarke
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan se så er det gitterspær ude i den del hvor du har markeret flytning af muren. Her der ingen problemer idet gitterspær er selv bærende, Du må gerne kile op imod spærene på den nye placering så det hjælper dem lidt.
Du har også tegnet muren gult imellem >spisestue< og >Toilet< Det er den gamle del af huset, så her kunne der være problemer med den anderledes tagkonstruktion. Men her vender spærene jo den anden vej og er understøttet på midten ved >stue< af en væg og bjælke hvor der står >din 12< Jeg ved ikke hvad det betyder men det er heller i din interesse område lige nu.
Så konklusion er det giver ikke problemer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Elmand,

Mange tak for det hurtige svar.

Det lyder rigtig godt. Så blev det lige en del nemmere/billigere at flytte væggen.

Rigtig god søndag.

Mvh
Bjarke 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis