Strøm til skur

Hej.

Jeg vil gerne have strøm i mit skur.

Må jeg selv trække strøm fra min indendørs stikkontakt ud igennem et tomrør og ud til mit udendørs skur?

Jeg har købt installations kabel godkendt til udendørs brug med jord, stik med jord og stikdåse med jord som jeg selv sætter sammen.

Må jeg selv sætte udendørskabel, stik og stikdåse sammen? 

Hej. Jeg vil gerne have strøm i mit skur. Må jeg... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 29-03-2020 12:49:03

Hvor jeg renoverer nu ( datter, svigersøn og dejlige børnebørn) har tidligere ejer trukket masser af strøm på den måde (fra stikkontakt inde i udestue )  ud i haven til bed lamper, springvand m.m. Det er almindelig lampeledning der er gravet ned, trestik ude ved springvand gemt i en harald skrald rød samledåse i jordhøjde som fyldes med vand i regnvejr.  Det er langt fremme på listen at få det væk og grave rigtig installations kabe ned. Jeg kalder det af anti stress hensyn ikke  "to do liste" men "Jo hu liste"
Jeg er uddannet elektriker, elinstallatør, har drevet el-firma med lærlinge m.m. MEN nu på pension så det er ikke mere lovlig for mig at lave det selv end det er for "oliefyret".  Det er firma, ansvar, kvalitetssikring, forsikring m.m. der er forskellen.
Jeg gør det alligevel da ingen kan se forskel bagefter, fordi det udføres korrekt.
Her fra dit første indlæg : Jeg har købt installations kabel godkendt til udendørs brug med jord, stik med jord og stikdåse med jord som jeg selv sætter sammen.
Få det nu lavet og gør det rigtig og spørg ikke om man må.
Kabel skal i øvrigt graves 40cm ned og beskyttes mod gravning.

 Tak for svar 😊

Hvorfor rette det sidste ev elmand du havde jo ret i 1. Omg med de 35-70cm med dækbånd over det er da hvad  der står bek. 1082 paragraf 41
Til mfrost
Som du ser i trådstarters kopi havde jeg i første omgang skrevet 40 cm og ikke noget om afdækning m.m. Da tråd starter tydeligvis havde læst den "for tidlig" kom jeg med annoncering af rettelse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis