Tømme gas anlæg for vand

Hej

Jeg skal have afmonteret en radiator for at lave væggen bagved, men jeg ved ikke hvordan jeg tømmer vandet af først. Jeg har et Valliant Ecotec plusgasfyr. Jeg håber der er en der kan hjælpe​/Nicklas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder der ikke nogle aftapningsventiler nede ved gulvet under dit gasfyr?

Søren O
Du skal have alle stumper klar til afpropning af rør når du nedtager din radiator. Så slukker du for dit fyr, evt. nogle timer før du går igang. Du sætter en slange på ventilen og den anden til afløb og åbner til trykket er gået af. Så åbner du udluftningsventilen på aktuelle radiator. Derefter adskilles først øverste tilslutning og derefter nederste tilslutning. Husk at have noget til at opsamle lidt radiatorvand. Så afproppes dine rør, og du kan fylde vand på dit anlæg igen - husk efterfølgende udluftning af anlægget.
Det sikre ar at tømme hele dit anlæg for vand, hvor alle luftskruer skal åbnes, for at have minimalt vandspild, men ovenstående løsning plejer også at virke, og du undgår at få mere iltholdigt vand på dit anlæg end nødvendigt.

Søren O
Altså, jeg sætter en slange på den nede ved gulvet? Og så den anden ende ned i et afløb? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis