Belægning i køkkenhave

Hvilken belægning har I i jeres køkkenhave?

Vi skal have lavet ny belægning i vores køkkenhave, hvor vi har to krav til belægningen:

1. Det skal minimere ukrudt.
2. Det skal være muligt at gå på i bare fødder.

Jeg tænker at betonfliser måske er det bedste bud?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du nu spørger så tør jeg godt fortælle at jeg startede med at lægge fliser, men det blev kun til en midtersti, så kom jeg ikke længere. Der vokser meget græs mellem fliser. Siden købte vi kunstgræstæppe i bauhaus og klippede til, så det passede til stierne. Det første år tog vi dem af om vinteren og børstede dem rene. Det gør vi ikke mere.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er en fordel at lave stierne så brede at der er plads til en trillebør, redskaber og andet man slæber med uden at skræve over dem.

Selv bruger vi flis efter de jævnlige beskæringer af buske og træer, men de er selvfølgelig ikke egnede til bare fødder. Til gengæld er det nemt at omlægge stierne om nødvendigt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi bruger betobfliser med chaussesten i mellem i vores have. Hvis du ønsker en belægning uden ukrudt kan du bruge chaussesten med jord som fugemateriale. Her kan du plante mos i og dermed undgå ukrudtet. De er en smule ru til at starte med, men man kan sagtens gå på dem med bare fødder. De bliver også glattere med tiden. Hvis du ønsker dem glatte til at starte med kan du evt. købe dem brugte.

Tjek evt. denne [REKLAMELINK SLETTET] er for at se hvor mange sten du skal bruge pr. m2.
Opdel køkkenhaven med fx. 0,5 m græs-stier og 1,0 m sort jord og fremdeles - nemt at holde, behagelig at gå på.  
Ps. Ved godt der skal kantes af en gang om året.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis