Hvilken bjælkesko til 45x120?

Regner løs på mit terrasseprojekt.
Jeg er landet på træ i 45x120 til både ramme og strøer.
Men hvilke bjælkesko passer til? Jeg synes bestemt ikke de er nemme at finde, og da jeg skal bruge virkelig mange er det ikke en realistisk mulighed at betale vild overpris for dem (Bauhaus etc.).
Kan man evt. godt bruge nogle, som er for lave, ud fra at deres primære opgave er at bære vægt?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare bruge nogen der passer i bredden. Højden er mere eller mindre ligegyldig. De kan sagtens holde alligevel. 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

fedt, så jeg køber bare 45x9x i Harald, og så stikker der et par cm træ op? Og så lige et amatør-spørgsmål mere: Når nu højden ikke passer med rammen, skruer jeg så skoen på enden af strøen først, sætter strøen på rammen med en tvinge for at ramme samme højde og skruer på rammen? (jeg skal jo montere virkelig mange, så kan lige så vel gøre det bedst og smartest fra start).

Og 5x40 beslagsskruer? 5x50 går vel også gennem rammen vil jeg formode?
Jeg bumper lige mit spørgsmål, med et tillægsspørgsmål:
Kan det passe, der ikke produceres en sko til dobbelt strø, dvs. 90x under 120? Eller er det mine google-skills der er virkelig ringe? Mit projekt er ved at tage form, men jeg ville gerne slippe for at endeskrue mine samlinger og bare køre dobbelt strø.
Jeg har brugt disse til samme formål som dit, evt med en lille klods i hver side så de sidder stramt
https://www.stark.dk/paslode-bjaelkesko-udvendig-90-mm-100-mm-75-mm?id=2741-1618711
KarstenKP skrev den 24-05-2020 11:59:41

Jeg har brugt disse til samme formål som dit, evt med en lille klods i hver side så de sidder stramt
https://www.stark.dk/paslode-bjaelkesko-udvendig-90-mm-100-mm-75-mm?id=2741-1618711
Ja, det er også det nærmeste jeg overhovedet kan finde. Men er jeg virkelig den første, så synes dobbelt strø virker en del nemmere og ikke kræver så yderlig skruning? 1cm klods er trods alt ikke helt optimalt?

 

Hr Schmidt skrev den 28-03-2020 13:16:39

fedt, så jeg køber bare 45x9x i Harald, og så stikker der et par cm træ op? Og så lige et amatør-spørgsmål mere: Når nu højden ikke passer med rammen, skruer jeg så skoen på enden af strøen først, sætter strøen på rammen med en tvinge for at ramme samme højde og skruer på rammen? (jeg skal jo montere virkelig mange, så kan lige så vel gøre det bedst og smartest fra start).

Og 5x40 beslagsskruer? 5x50 går vel også gennem rammen vil jeg formode?

 Du kan save en stump at en strø og bruge den som måleklods også skrue beslaget fast fjerne klodsen og ligge den færdige strø i beslaget og skrue den fast

uldal skrev den 24-05-2020 12:05:12

De billigste bjælkesko får du i Biltema

 Ja, men målene de har er særdeles mystiske og en elendig hjemmeside. Men jeg har 50 stolpesko fra biltema:)

jensen55 skrev den 24-05-2020 12:14:36

 Du kan save en stump at en strø og bruge den som måleklods også skrue beslaget fast fjerne klodsen og ligge den færdige strø i beslaget og skrue den fast

 Ja, det var også hvad jeg nåede frem til virker bedst. Jeg er sikkert blevet god til det, når jeg engang er kommet lidt længere end "kvartvejs" :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis