Tæthegn og pigtråd

Hej venner Vi er ved st få opsat hegn, Tæthegn højde 1,8... tænker på at lade stolperne rage 30cm over hegnet for at opsætte pigtråd ... har ser Pp vedhæftede typer. Hvordan opsættes det? Farligt ? Er lidt nervøs ... hvad hedder de ser søm?
Hej venner Vi er ved st få opsat hegn, Tæthegn... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har i andre lande set at der er muret en mur op hvor der på toppen er indmuret glasskår.
Jeg tror nu det er en myte uden hold i at man skal sørge for at tyveknægte kan komme til på egen grund uden at komme til skade. Jeg skal rydde sne m.m. på fortov og i indkørsel af flere grunde postbud - skraldemand. Men jeg mener da ikke at der skal ryddes omme på terrassen

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Pigtråd lyder voldsomt. Brombær er også en mulighed, men pas på hvor du planter dem. De breder sig voldsomt og kan kun beskæres iført rustning.

Angående skader på tyveknægte. En jagtkammerat fortalte om en bekendt der havde haft indbrud - eller rettere indbrudforsøg.

Tyven forsøgte at kravle gennem et bryggersvindue. Uheldigvis lå ejerens korthårede hønsehund i samme rum, og den havde hvalpe.

... det skulle efter sigende være et grimt syn der mødte politiet da de hentede tyven, og der går også rygter om at politiets eneste reaktion var en diskret fnisen.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis manden havde et lovligt ærinde, hvorfor kravlede han så ind gennem bryggersvinduet, hoveddøren var måske låst??      Ærindet var måske ikke helt lovligt, så har han fået løn som forskyldt.

fase
Mit gæt er, at hunden var fuldt kompetent til at vurderer om ærindet var lovligt eller ej. Den havde måske strammet den en anelse fordi den havde hvalpe, men åbenbart stadig inde for lovens rammer.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
MHT tyveri, så vil en tyv sjældent kravle over et hegn for at komme ind og slet ikke ud igen med en 65 tommer fladskærm under armen, men selvfølgelig benytte de dertil indrettede huller i hegnet og døre i huset.
Prøv at tænke som en tyv, og så tage en tur rundt om dit hus.
Hvor ville du selv få adgang?
Hvor ville du selv brække en dør eller vindue op?
Hvordan ville du sørge for at komme uset væk?

De fleste tyve kan ikke lide at der er åbent og frit udsyn til huset fra naboer, vej mm samt der er oplyst. Derfor vælger de netop huse med høje tætte hække, plankeværk, halvmure mm og brækker typisk ind via et vindue eller terrasse dør på bagsiden af huset i ly for "nysgerrige" blikke. Kælderdøre/vinduer er også gode måder at komme ind på fordi de igen er dårligt sikrede og svære at se udefra.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Jeg har et anstrengt forhold til pigtråd. Min hund mistede en luns af det ene øre under en jagt da den røg i et overset og glemt stykke pigtråd. Det ses tydeligt på billedet. Så hellere brombær. Det har samme effekt men skader sjældent hunde eller vildt.

Bedst er at forebygge som PinkHenrik har redegjort for.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
PinkHenrik skrev den 29-03-2020 12:01:23

MHT tyveri, så vil en tyv sjældent kravle over et hegn for at komme ind og slet ikke ud igen med en 65 tommer fladskærm under armen, men selvfølgelig benytte de dertil indrettede huller i hegnet og døre i huset.
Prøv at tænke som en tyv, og så tage en tur rundt om dit hus.
Hvor ville du selv få adgang?
Hvor ville du selv brække en dør eller vindue op?
Hvordan ville du sørge for at komme uset væk?

De fleste tyve kan ikke lide at der er åbent og frit udsyn til huset fra naboer, vej mm samt der er oplyst. Derfor vælger de netop huse med høje tætte hække, plankeværk, halvmure mm og brækker typisk ind via et vindue eller terrasse dør på bagsiden af huset i ly for "nysgerrige" blikke. Kælderdøre/vinduer er også gode måder at komme ind på fordi de igen er dårligt sikrede og svære at se udefra.

Netop ... synes bare at der er er kæmpe mellem at undgå privacy til tyve vs privacy til sig selv...

lige nu har vi frit udsyn til siderne af huset fra vejen... men vi vil gerne opsætte dyr komposit og stål hegn i siderne for at opnå mere privatliv...

nåe det er sagt; mener man hvis tyven vil ind? Kommer han ind uanset hvad...

Hvis tyven vil ind o.s.v  Men det vil han/hun ikke hvis det er lettere et andet sted, og der ikke ser ud til at være let omsættelige værdier.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis