HJÆLP! Nyt omskiftelig gulv?

Hej alle I dygtige gør-det-selv-typer! Jeg har et spørgsmål, som jeg håber der sidder en - eller flere - og har et svar på, eller blot gode råd... 
Jeg planlægger nye gulve i store dele af huset, og bl.a. også nyt gulv i køkken-alrum. MEN, er det muligt at lægge gulvet på en måde, hvor det kunne være en mulighed at få nyt køkken (måske om 2 år, måske længere), uden at skulle skifte det hele en gang til? Eller er det en alt for bøvlet og dyr løsning? Jeg håber I kan hjælpe mig.

Mvh. en mega nybegynder :-) 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Jeg vil nok sige nej det er ikke muligt.
Du kan godt lægge gulve i resten af huset, men hvis du lægger det i køkken så er du for det første bundet af den køkkentegning der er nu og for det andet skal sokkel være samme dybde på det nye. Hvis der skal udvides på køkkenet kan det lade sig gøre, men skal det laves om så der et område hvor køkken ikke skal være så kan du ikke lave reparation så det ikke kan ses.
Jeg arbejder i et hus hvor man skulle have nyt køkken. Fliser skulle ikke skiftes, men det nye sokkel på køkken var 10 mm kortere nd det gamle. Og fliser var netop lagt ind til sokkel. Det medførte at der skulle tages en række op og lægges ned igen blot lidt bredere. Det er ikke nemt uden at næste flise også tager skade.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik,
Tak for svaret. Ville det være muligt at lægge det nye gulv (laminat-klik) nu, også indkøbe, lad os sige 20 m2, ekstra planke til når man engang er klar til nyt køkken? Ville man da kunne spare at starte helt forfra, eller er vi stadig i det samme?
Sandheden er, at jeg bor i et hus der er fyldt med lappeløsninger og 8 rum, med 8 slags forskelligt gulv, og jeg er mega træt af at se på det. Og derfor ærger det mig, hvis den fremtidige køkkendrøm udskyder alt det andet med sig...

Mvh nybegynderen

Din merudgift til den lappeløsning du foreslår selv, kunne du måske hælder et nyt køkken nu! Og så få de gulve du bliver glad for.

Ja. Klikgulv vil være min løsning. Men du behøver ikke vente på det nye køkken. Læg klikgulv i køkkenet med tilskæring til sokkel og en dækliste. Nye køkkener laves med svævende sokkel, hvor gulvet går ind under sokkel. Så når den tid kommer er det bare et spørgsmål om at tilføje de ekstra planker. Det besvær du har, er at tilskære planker nu. Du bruger sføli nogle kvm gulv på det. 

Mvh Troels
Hej Uldal,

Jeg ved ikke om jeg er enig i, at merudgift til 20 m2 klikgulv, kan sammenlignes med nu-udgifter til et nyt køkken. Men jeg forstår godt hvor du vil hen med det. Mit spørgsmål var blot, hvordan man bedst muligt forbereder gulvet på, at der kan komme nyt køkken om nogle år. Men mange tak for dit svar. Jeg overvejer selvfølgelig det hele :-)

Og TRRA, mange tak for dit svar også. Det var præcis sådan noget jeg havde forestillet mig, men var ikke helt klar om, om det var helt hul i hovedet at kaste sig ud i. Nu har jeg lidt mere mod på det. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis