Jævn yderside af beton ved understøbning

soren-n
soren-n
61 5000
Hvordan sikrer jeg en jævn yderside ved understøbning af fundament med beton?
Når soklen er understøbt skal der drænes og monteres Pordrän - pladerne kræver en flade der er ret +/-2 cm., så hvad er bedste metode til at sikre dette?
Skal jeg blot grave ud med en så ret flade som muligt og når der skal lægges dræn få "afrettet" ujævnhederne i betonen med en betonsliber, eller???
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne måske få plaseret en plade, som du så fjerner når du graver ud, udvendigt, det vil jo nok være lidt besværligt, at få den plaseret, men nok meget nemmere end at skulle rette soklen af udvendigt.

Hellere eje, end at leje.
soren-n
soren-n Trådstarter
61 5000
je_ns skrev den 27-03-2020 21:36:55

Du kunne måske få plaseret en plade, som du så fjerner når du graver ud, udvendigt, det vil jo nok være lidt besværligt, at få den plaseret, men nok meget nemmere end at skulle rette soklen af udvendigt.

Ja, tak for input, det har jeg også overvejet, men ville gerne høre fra nogle med “real life” erfaring, da forskellen mellem teori og praksis i det her tilfælde hurtigt kan løbe op i en del timer😉

ev elmand
ev elmand
17815 7480
Jeg ville nok understøbe med yderside et par cm længere inde end slut målet. Når så den tid kommer graver du ned udvendig, vasker sokkel godt med højtryks renser og pudser så overfladen med en blanding som sokkel puds.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her