HJÆLP - Facadebeklædning System i samlinger?

Hej med jer

Jeg havde egentlig en plan for mit projekt, denne er dog lige ændret, og nu sidder jeg og er ved at tegne mig ihjel 😃

Jeg skal beklæde en relativt stor gavltrekant, med nogle Facadeplader. Beklædningen kommer til at bestå af plader på 120x40 cm. Pladerne skal monteres lodret.. nu er jeg dog kommet i tvivl om hvordan jeg fordeler de vandrette samlinger pænest?
Jeg indsætter lige en IKKE MÅLFAST🙂 tegning.. tag jer ikke af tal og noter der måtte være synlige.. Jeg håber tegningen giver en idé.. de lodrette streger er afstandslisterne.
Der er 139cm fra bundlinje til underkant af vinduerne..
Jeg ville jo gerne undgå at der nærmest gik en vandret samling 120cm fra bunden hele vejen, de må gerne være lidt forskudte..
Hvad er den almindelige måde at gøre det på? Jeg håber der bare er en eller anden simpel måde at drøne derudad, som jeg bare ikke har gennemskuet😃


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke bare et spørgsmål om at køre 60cm forband på hele gavlen. Dvs hveranden plade fra bunden 60 cm høj og hveranden 120. Under vindue 60/79 hhv 120/19. 

Mvh Troels
Du skal vel ha en drypnæse/skinne ved hver vandret samling. Prøv at forestille dig at du starter at sætte en plade som bliver skåret skrå. det skrå frasnit burde så nogenlunde passe i den anden side. Det sætter du så der(efter nøje udmåling) så fremdeles,så vil du få samlinger lissom i faldende længder.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ej, nu blev jeg lidt mere forvirret🙂
Jeg prøver mig lige frem, med den forbandt-løsning..
Jeg havde selv forestillet mig den løsning med at bruge det afskårede stykke i næste "bane" men kan ikke helt få det til at fungere, i mit hoved..

Der er ingen drypnæser,  som jeg læser montagevejledningen til Rockpanel er det ikke nødvendigt...

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis