Lægge fliser oven på granitskærver

Hej

Vi er ved at lægge en lille terrasse på 4 m2, der skal løftes ca. 20 cm op i forhold til niveau. Det er ikke et sted med trafik. Ville man kunne læge fx 5 cm granitskærver i bunden, fylde stabilgrus på og lægge fliser til sidst, eller er det helt hul i hovedet? Det ville være en smart måde for os at komme af med overskydende granitskærver.

Susanne 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan fint bruge dine granitskærver i bunden, det er der overhovedet ingen problemer i.

Vi prøver igen, i morgen --
Perfekt, tak   
Hej - opfølgende spørgsmål: hvis jeg har en gammel indkørsel med granitskærver der er trådt godt ned - ville det så bedre kunne lade sig gøre at ligge stabilgrus ovenpå granitskærverne og derefter fliser? Altså for at undgå at skulle grave det hele væk. Dette ville kun være til gående trafik, da vi flytter indkørsel et andet sted hen. Håber i kan hjælpe?
Det tror jeg bliver noget hø i længden. Gruset i stabilgruset vil langsomt falde ned i mellemrummene i skærverne og gøre det hele ustabilt med tiden.

Den rigtige opbygning er 15 cm stabilgrus. Stampes hårdt. Derefter 5 cm afrettergrus. Stampes, afrettes og fliser på.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Dreeee skrev den 25-01-2021 15:06:13

Hej - opfølgende spørgsmål: hvis jeg har en gammel indkørsel med granitskærver der er trådt godt ned - ville det så bedre kunne lade sig gøre at ligge stabilgrus ovenpå granitskærverne og derefter fliser? Altså for at undgå at skulle grave det hele væk. Dette ville kun være til gående trafik, da vi flytter indkørsel et andet sted hen. Håber i kan hjælpe?

 Ja det skulle der ikke være problemer i, hvis indkørslen ellers ikke virker blød.

Og får du gruset godt banket med en pladevibrator, sætter det sig ikke nævneværdigt.

Jeg lavede en flisebelægning bag min garage hvor min båd står på traileren (total 400 kg), der var græsplæne før, jeg gravede kun græstørven af, så der er stadig 10-15 cm muld under, og rettede af med 6-8 cm stabilgrus, det er 5 år siden, den har ikke sat sig, så den ligger stadig pænt jævnt, fliserne er 20x40x5
Så er der ikke tung trafik, skal der ikke så meget til..

Vi prøver igen, i morgen --
Dree: Når granitskærverne “er trådt godt ned” i din gamle indkørsel er der slet ingen problemer med at bygge ovenpå. 

Søren O
Tak for alle svarene! Tænker at det er vejen frem bare at bygge ovenpå. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis